Thursday, August 16, 2012

Inimesed, integratsioon ja turvalisus

Hommikul magasin kaua. Eivind läks juba üheksast minema, börsihaide värk. Ärkasin hiljem. Kuulasin Frank Sinatrat, tantsisin, laulsin ja tegin süüa.
Hommikusöök rõdul
Mingi hetk tuli aga väsimus peale. Läksin linna, väsimus ära ei läinud. Jalutasin poodides ja sadamas, midagi teha polnud. Hakkasin juba kõiki kalleid inimesi igatsema... Istusin siis raekoja ette maha ja mõtlesin lihtsalt elu üle järele. 

Mina ja Lisbeth Bang,
taustaks 95-aastane
hobinäitleja
Aga siis! Nagu ikka - loodus tühja kohta ei salli. Minu selja taha, raekoja kõrvalhoonesse, jalutas keegi sisse. Läksin talle järgi. Ja seal sees oli fotonäitus. Ma veetsin poolteist tundi seda näitust vaadates. See oli inimestest, kes olid üle 70 aasta vanad ja ikka aktiivsed. Igast ühest oli 3 suurt pilti ning nende enda kirjutatud jutuke kõrval. See liigutas mind pisarateni. Rääkisin hiljem fotograafiga juttu ka, ülitore inimene. Tegelikult on ta arst. Kutsusin teda Eestisse, ehk mõni galerii oleks huvitatud..
Teie vaadake seda - www.lisbethbang.com

Siin heaolu keskel saan mõnest asjast paremini aru. Mida teha siis, kui sul on kõik olemas? Kõik võimalused, ma mõtlen. Saaksid palka ükskõik, mille eest. Mida sa siis teeksid? Mida ma siis teeksin? Alles jäävad kuidagi väga lihtsad asjad - töötaksin arstina, käiksin matkamas, istutaksin lilli. Imelikud asjad kaovad, poodidesse enam sisse ei astu, asjad kui sellised enam ei huvita. Huvitavad vaid tegevused, mis rõõmu toovad. Selle tunde annab turvalisus.

Silm puhkab
Kui galeriist välja astusin, paistis päike. Kõik oli ilus. Sadamas mängis muusika, seal oli noorte integratsioonikeskuse esinemine. KUI ÄGE. Minu alateadlik rassism hakkab lõpuks ometi vaibuma. Eile kurtsin sellele saksa prouale, et näed, jalutasin vaesemast linnaosast läbi ja kartsin, kui ainuke valge tänava peal olin. Tema ütles mulle: "I live there, you know." Mul on ikka palju õppida - meil, eestlastel, on ikka palju õppida. Seda enam oli eriti tore vaadata noori, kes olid sõbrad rassist hoolimata. Emad oma lapsendatud neegribeebidega. Poisid jaapani girlfriendidega. Tüdrukud aafrika boyfriendidega. Kõik rõõmsad ja rahul. Maailm on üks (: 

Kill your TV!

No comments: