Wednesday, November 22, 2023

Kokkuvõte meie 6-nädalasest reisist Maakera kuklapoolele

Sihtpunkt: Indoneesia (Bali saar), Austraalia (Queensland ja New South Wales), Uus-Meremaa (nii Lõuna- kui Põhjasaar) ja Singapur

Kestvus: 6 nädalat

Reisiseltskond: Ville (42), Saara (34), Felix (3) ja Bali ning Austraalia osas ka meie kallis lapsehoidja Hannah (26)

Äsja lõppenud 6-nädalane reis oli suurima ettevalmistusega reis siiani. Ma tõesti panin sinna sisse kuid ja päevi ja tunde ja muidugi ka raha. Ma ei teadnud piirkonnast ju tegelikult eriti midagi ning enne reisi lugesin sadu lehekülgi ning uurisin ikka väga mitmelt, mida nad soovitavad ja kuidas. Minu suurimad abimehed olid Google, blogid, raamatud, Instagram ja Youtube + kõik reisihuvilised tuttavad.

Minu suurim soov oli näha Austraaliat ja Uus-Meremaad. Kuna aga Austraaliaga on meil ajavahe olenevalt piirkonnast ja suve/talveajast 7-9 tundi ning Uus-Meremaaga lausa 11, siis ei tahtnud ma ühe jutiga kohale sõita. Loomulikult ei tahtnud ma ka tegelikult nii pikki lende teha, et kohe Austraalias maanduks, seega alustasime lähemalt - käisime vaatasime ära selle kuulsa paradiisisaare nimega Bali.

Balil olime AirBnB renditud villas Ubudis, sõitsime motikatega ringi, nautisime odavat sööki ja jooki ning muidugi ka massaaži. Kohanesime ajavahe ja kuumusega.

Edasi sõitsime Austraalia kirdeossa linna nimega Cairns, kus veetsime paar päeva AirBnb korteris, ning kus meie Villega käisime suurt vallrahu uudistamas. Järgmiseks tegime 12 päeva matkaauto roadtrippi Cairnsist Sydneysse. Selle aja sisse jäid rannad ja kängurud ja väikelinnad ja treileripargid ja soojus ja vihm ja igasugu huvitavaid seikluseid. Sydneys olime väga uhkes kesklinna korteris luksusvaatega ümbritsevale. Sydneyst lendas Hannah otse koju.

Meie lendasime edasi Uus-Meremaale Christchurchi, kus esimese öö olime hotellis, aga edasi jälle 9 päeva matkaautos. Sõitsime Lõunasaarel ringi, imetlesime loodust, käisime matkamas ja kohanesime jahedama kliimaga. Olime kolmekesi. Väga rahulik aeg keset mägesid, kuigi igapäevast sõitmist oli siiski omajagu. Queenstownis andsime matkaauto ära ja lendasime Põhjasaarel asuvasse Aucklandi. Aucklandis olime 1 öö hotellis ning siis käisime tegime tiiru rendiautoga. 2 ööd sai veedetud Rotoruas ning 1 jälle Aucklandi lennujaama lähedal.

Enne kojuminemist sõitsime Singapuri, kus veetsime 2 ööd maailmakuulsas luksushotellis nimega Marina Bay Sands. Võtsime soojast viimast ning ujusime kuulsas katusebasseinis. Kojusõit kestis üle 24 tunni.

See oli siis lühikokkuvõte sellest, mis juhtus.

Nüüd aga õppetunnid ehk asjad, mis läksid hästi ja asjad, mis nii hästi ei läinud. Alustame nendest, mille eest ma end kiidan:

1. Ma arvan, et sihtkohtade valik oli hea. Bali enne Austraaliat andis mõnusa sisseelamise, see 5 tundi ajavahe oli okeilt ületatav meie kõigi jaoks. Austraalias aja nihkumist 2 tundi ei tundnudki ja Uus-Meremaale sõit oli ka täiesti sujuv. Tagasisõit oli keeruline, aga ainuke viis seda lihtsamaks teha olekski olnud veel ühe nädala kusagil vahepeal peatuda. Arvan, et see 2 ööd Singapuris meid siiski aitas ja kuigi nüüd oleme juba 5 päeva kodus olnud, aga ärkame ikka enne kella 6 hommikul, siis tegelikult see on tehtav. Arvan, et tegin õiged valikud.

2. Väga hea mõte oli võtta matkaauto reiside vahele korralikke hotelle või AirBnBsid. Matkaauto on ikkagi nii teistmoodi elamine, et pisike luksus paariks päevaks kulub ära. Kes just igipõlised matkaautofännid ei ole, nendele väga soovitan.

3. Mu ettevalmistus vaatamisväärsuste osas oli samuti enam-vähem okei. Jah, polnud ideaalne, aga oli okei. Mul oli kaart, kuhu olid huvitavad asjad märgitud ja siis teel olles valisime neist, mida järgmiseks külastada. Uus-Meremaa osa oli eriti hästi tehtud, selle eest kiidan. Päevaplaan ja vaatamisväärsused olid kõik paigas ning igapäevaselt ei olnud ka vaja liiga pikki otsi sõita. Ainult Milford Soundi ööbimise kohta oleks võinud rohkem uurida. :D

4. Hannahi reisile kaasa võtmine oli täiesti, täiesti täiuslik mõte. Me poleks saanud Villega üldse nii palju asju teha, kui Hannahit kaasas poleks olnud. Olgugi, et Hannah oli vaid poole reisist, siis see pool oli küll hea panus vaimsesse tervisesse. Väga kiidan end ja Villet selle otsuse eest. Andis mõnusat vaheldust ka, ülejäänud osa reisist oli jälle hoopis teistmoodi, kui kolmekesi olime.

5. See Stokke Jetkidsi kohver!! Ma ei jõua end selle mõtte eest ära kiita. Felixil ja meil oli sellest nii palju rõõmu, nii palju kasu. Ta sõitis sellega, mängis sellega, magas lennukis osaliselt selle peal, sinna mahtusid asjad sisse. Üks paremini kulutatud 200 eurot kogu reisi peale.

Õppetunnid ja mida järgmine kord teisiti teeks:

1. Balil võtaks ikkagi elamise kuhugi mere äärde. Villele meri väga meeldib ja ta tundis sellest selgelt puudust. Kui Bali liiklus hea oleks, siis poleks hullu, aga 2 tundi mereni sõita on liig. Samas, tõenäoliselt me enam Balile ei lähe, seega... :D

2. Austraalias ma oleks ilmselt Cairnsis kohapeal auto rentinud, seal piirkonnas veel ringi sõitnud ja siis lennukiga Brisbane sõitnud ja sealt matkaauto võtnud või siis hoopis olekski auto ja hotellidega olnud. Cairns-Brisbane on liiga pikk tee, et seda nii kiiresti teha ja seal vahel ei ole nii palju ägedaid vaatamisväärsuseid ka mu meelest. Meil oli liiga palju tuima sõitmist.

3. Oleks teinud parema ettevalmistuse karavaniparkide valikul. Parkidest sõltus väga palju, sest oli neid, kus oli lastele ülihead meelelahutusvõimalused ja neid, kus oli lihtsalt igav. Just Felixi pärast oleks võinud see parem olla, kuid mõnes mõttes ka suurte jaoks. Meie parim kogemus oli see rannaäärne rahvuspark, kus sai hommikul kell 5 randa kängurusid vaatama minna. Halvimat ei oskagi valida, lihtsalt mitmed olid mittemidagiütlevad.

4. Oleks võinud rohkem sooje riideid kaasa võtta Uus-Meremaa jaoks. Samas jälle ei tahtnud kolmandat allapandavat pagasit võtta (kuigi Felixi nimele võtsin alati ka alumise pagasi igaks juhuks).

5. Edaspidi tean, et kui tahan 6 nädalaks reisile minna, siis ilmselt oleks mõistlik valida välja 6 sihtkohta ja 6 hotelli ning kõik seiklemine tehagi nende ümber. Iga nädal vahetad peatuspaika ja nii sobib küll. Iga päev seda teha on lihtsalt liiga väsitav.

6. See oli küll lahe seiklus, aga matkaautoga ilmselt enam reisile ei lähe. Sai kogu eluks piisavalt. Samas ära iial ütle iial, onju?

Okei, raha

Lennupiletitele kulus kokku 9256,51 eurot:

10.10 - Tallinn - Denpasar 2884.- (4 inimest, Turkish Airlines)

19.10 - Denpasar - Cairns 804.- (4 inimest, Jetstar)

01.11 - Sydney - Christchurch 568.99.- (3 inimest, Air New Zealand)
30.11 - Sydney - Tallinn  777.94.- (1 inimene, Qatar)

10.11 - Queenstown - Auckland - 263.29.- (3 inimest, Jetstar)

14.11 -  Auckland - Singapur - 1960.25.- (3 inimest, Singapore Airlines, opereeris Air New Zealand)

17.11 - Singapur - Tallinn 1731.16.- (3 inimest, Qatar, teine lend Finnairiga ja viimane AirBaltic)

Mis sai Hannahi lennust? Mäletate, et kirjutasin, et Hannahi Oslo-Tallinn ots tühistati AirBalticu poolt ära ja kuigi piletid olid ostetud Qatari kodulehelt komplektina, siis Qatar ütles, et sinna ei saa midagi teha. Hannah oli sunnitud ostma Oslos lihtsalt uue pileti koju, kuna ka AirBaltic midagi ei pakkunud. Põhimõtteliselt mõlemad näitasid näpuga teineteise peale ja nii see asi läks. Ülinõme olukord. Hannah proovib siiani raha tagasi saada, aga kandsin talle ikka 266,97 euri ise ära selle pileti eest, mille ise ostis.

Muidugi uurisin lennupiletite võimalusi enne väga palju. Kaalusin osta näiteks edasi-tagasi piletid Singapuri ja sealt reisida väiksemate otsadega ringi, aga see ei tulnud odavam. Samuti kaalusin nii Oneworldi kui Star Alliance ümbermaailmareisipileteid, aga ka see ei tulnud odavam. Iseenesest ma oleks needsamad lennud küll osaliselt odavamalt saanud, aga pidin arvestama ka sellega, et meil on 3-aastane, kelle heaolu on meie jaoks nr 1, seega mõni lendudest tuli lihtsalt veidi kallim valida ümberistumisaegade või lennu pikkuste tõttu.

Kokkuvõttes ma ei teagi, kas see oli hea diil või ei. Võite kommenteerida, kes oskab.

Majutusele ja autorendile kulus kokku 8484,45 eurot:

Matkaauto Austraalias 2070.-
Matkaauto Uus-Meremaa 2245,65.-
Rendiauto Uus-Meremaa 229.-

Majutuse ja autorendi hinda ma ei oskagi kommenteerida. Ok vist?

Söök, kütus, need üksikud riided, mis ostsime, vaatamisväärsused, moporent, massaažid ehk kõik, mis kohapeal 6 nädala jooksul kulus, läks kokku umbes 13 000 ehk veidi üle 2000 euro nädalas.

Reisi maksumuseks kokku tuli seega 31 000 eurot. See oli umbes see summa, mida arvasingi, et kulub, seega ma olen rahul. Ei kahetse mitte midagi! Parim kingitus iseendale kogu eluks.

Hetkel mul pole mitte ühtegi piletit mitte ühelegi reisile (välja arvatud tööreis Soome). Arvasin, et nüüd puhkan veidi reisimise teemal, kuid juba eile vaatasin mingit pakkumist. :D Ohjah, selline ma olen ja selliseks ma jään.

Aitäh kõigile, kes reisi läbi viia on aidanud!

Aitäh Villele, kes on imeline reisikaaslane igal ajal ja igas olukorras. Aitäh panuse eest, mille andsid, see oli väga suur!
Aitäh Hannahile, kes meie, hulludega, ikka kaasa tuli ning vapralt koos meiega kogu Bali ja Austraali otsa läbi seikles!
Aitäh mu kallile pisikesele mutukale Felixile tema paindlikkuse ja tubliduse eest. Me ausalt poleks seda reisi nautinud nii palju ilma temata. On inimesi, kes seda ei usu, aga just nii see on.
Aitäh Frodele, kes kodu hoidis ja kassi toitis.
Aitäh kõigile, kes te mulle head nõu olete andnud!
Aitäh emale, kes kirjavigadele tähelepanu pöörab!

Ja aitäh kõigile, kes te loete. Ma arvasin, et kes ikka nii pikalt (6 nädalat praktiliselt iga päev) viitsib lugeda, aga neid igapäevaseid lugejaid on lausa üle 200. Aitäh teile siiralt! See tõesti on andnud mulle väga, väga palju jõudu kirjutada.

Nii, kõik, läbi. Järgmiste reisideni siis, onju? Seniks soovin kõigile ilusat pühadeaega, olgu see helge ja mõnus. Kohtume uuel aastal!

Saara

Anonymous said...

Aitäh väga ülevaatliku kokkuvõtte ja sisukate päevakirjelduste eest ühelt igapäevaselt lugejalt!

Väga äge reis sai kokku! Jäin jälgima kuna Austraalia on minu südames juba aastaid ja ka korduvalt külastatud, kuid ikka nii mõndagi uut ja toredat äratundmisrõõmu.
Sinu reisikogemusest tekkis huvi jõuda lõpuks ka Uus-Meremaale ja seal tundus matkaautoga liikumine vaat et kõige paremini sobivat.
Oma bucket-listi sain Singapuri Marina Bay Sands hotelli ja Bali osas veendusin juba mitmendat korda,et Aasia suunal on mitmeid toredamaid kohti kuhu reisida.

Kas planeerimisel kasutasid mõnda äppi-lehte-programmi, kuhu oleks mugav soovitavad vaatamisväärsused jmt mugavalt kaardile märkida?

Esiteks - aitäh lugemast ja aitäh kommenteerimast! See tähendab mu jaoks palju.

Ma tahan ise ka Austraaliat veelkord külastada vähemalt ühe korra. 12 apostlit ju nägemata täitsa rääkimata Blue Mountainsist jne jne. Kui palju sellel mandril veel näha... Oleks see ometi lähemal.

Ma ise kasutan täitsa tavalist Notesi märkmete jaoks ja vaatamisväärsuste jaoks teen Google Mapsis nimekirja, seal saab otse kaardile salvestada ja hiljem selle kaardi lahti võtta ning uurida + teistele edasi saata.

Helka said...

Suur suur tänu jagamast oma reisimuljeid! Nii äge reis ikka! (unistab ka Austraaliast ja Uus-Meremaast vist isegi rohkem) Reisimine on aga kallis lõbu. Hetkel elu Eestis sööb sõna otseses mõttes igasugu ressursid ära, nii et reisiraha koguda on suht ulme?! Aga tuleb aega, mil saab ka minu reis teoks!!
(Singapuri lennujaam oli tõesti äge, aga meil olid mõlemal suunal jätkulennud suht ruttu, jõudsime vaid süüa. Seal pead ju ülimalt täpselt teadma kuhu tormata ;) )

Aitäh, Helka, et oled nii palju kaasa elanud! :)

Anonymous said...

Väga huvitav kokkuvõte! Just mõtlen et võiks minna 2025 paariks kuuks Austraaliasse, lastega seekord (korra käidud 10 nädalat enne lapsi). Nii raske on otsustada kas piirduda Austraaliaga või käia ka Uus-Meremaal...
Kuludest: 2000+ nädalas tundub päris palju, kas te sõite väljas palju või tegite ise ka süüa?
Tervitustega, Reet

Hei!

Me jah enamasti sõime väljas. Kui kämperis süüa teha, oleks kindlasti soodsam. Me sõime vähemalt 1 suure toidukorra iga päev mujal kui kämperis. Kämperi kütusekulu oli läks ka sinna nädalaraha sisse, see oli väga, väga suur. Lisaks on kämperiplatsi öötasu 30-90 eurot per öö, sealt need summad tulevad.

Eks see Austraalia üksi vs Austraalia JA Uus-Meremaa on raske küsimus. Eraldi käies tuleksid lennupiletid juurde ja ajavahega peaks topelt kohanema. Uus-Meremaale vaja hoopis teistsugust garderoobi ka.