Saturday, November 11, 2023

Kääbikud ja mädamunahais

Täna nägime ära selle ainsa vaatamisväärsuse, mida enne Uus-Meremaaga lähemalt tutvumist kindlalt teadsin, et siin on - The Hobbiton ehk siis Sõrmuste Isanda ja Kääbiku filmide võtteplats. Olin neid kääbikute maja ees tehtud pilte internetist juba väga kaua imetlenud ja täna sai siis teoks iseenda pildile panemise. 

Palun - kääbikute perekond teie ees (ok, mul on Gandalfi kepp, aga no põhimõtteliselt):

Hommik ei alanud just hiilgavalt. Kuigi see hotellis magamine on imeline, siis Felixiga ühes voodis magamine kaugelt mitte. Ta rahmeldab ju terve öö! Sain korduvalt jalgadega pähe, siis kasutas ta mingi hetk mu selga oma padjana jne jne. King size oli täiesti kasutu. Ilma segajateta magan ma nii, et panen silmad kaheksaks ja pooleks tunniks kinni ja siis teen lahti ja lähen eluga edasi. Selline öö hakkimine väsitab mind to-hu-tult. 

Ma olin hommikul kohe nii pahas tujus, et olin: 

Meil polnud kaua aega taastuda ka. Kribasin kibekiirelt blogiposti valmis ja asusimegi järgmisesse sihtpunkti teele. Hommikusööki meil muidugi polnud, seega ka selle haarasime veel teelt. Mul käis kogu aeg pea nii õudsalt ringi ja iiveldas, et ma lihtsalt mingi hetk mõtlesin, et kukun kokku. Meil on siin Felixiga kerge kõhuhäda, ehk sellest? Ja ei, ma ei ole rase. 

Sõit Hobbitoni oli oma kahe tunniga täielik piin. Iiveldas. Pea käis ringi. Felix ei jõudnud ära lunida, et tema ikka kohe sinna benji-hüppele saaks. Ausalt, ta räägib sellest kogu aeg. Hommikusöögikohas olid nad unustanud vee kaasa panna. Kuidagi elasin üle nii, et ei minestanud ega oksendanud, aga seda sõitu ma hea sõnaga meenutama ei jää. 

Õnneks kuidagi saime Hobbitoni. Ma olin millegipärast unustanud Felixi kaasa broneerida (temale oli pilet nagunii tasuta) ja nii tõsteti meid 20 minutit hilisemale tuurile. Mis meil sellest, eksole? Saimegi veidi hinge tõmmata. 

Hobbitoni saabki külastada vaid tuuri korras ja kuigi mulle selline tuuri korras reisimine ega uurimine ei meeldi, siis saan täiesti aru, miks nad teistmoodi seda teha ei saaks - kogu koht lihtsalt tallutaks ära. 

Hobbiton on marununnu. See tõesti on üks imeliselt tehtud vaatamisväärsus. Kui Sõrmuste Isanda filmid kunagi välja tulid, olid nad ikka väga populaarsed. Vaatamata sellele, et armastan pigem ulme- kui fantaasiakirjandust, siis olen isegi kõik ära vaadanud ja mitte ühe korra. 

Meie giid tutvustas filmitegemise telgitaguseid, rääkis, kus mingid stseenid filmitud on. Esmapilgul plaanisid nad selles piirkonnas filmida vaid peostseeni, kuid lõpuks otsustasid sinna terve kääbikute küla rajada. 

Kõik need väikesed kääbikute majakesed olid lihtsalt üliarmsad. Kõik oli nii autentselt tehtud. Väikesed vestikesed rippusid nööridel, mini-meepurgid olid toolide peal. No vaadake ise: 

Felix sai tuttavaks ühe 4-aastase USAst pärit Marcoga, kellega neil väga lõbus oli. Muudkui toimetasid ja askeldasid ja jooksid koos käest kinni. Kaks kääbikut seal koos. :D 

Tuur lõppes joogiga kohalikus kääbikute pubis. Pidi olema kõige külastatum pubi terve Uus-Meremaa peal. Ville sai tavalise õlu ja meie jõime Felixiga ingveriõlu. Felix oli muidugi väga uhke. "Meie oleme õlumehed!" 

See külastus oli tõesti äge, täiesti oma raha väärt. Võttis pisarad silma ja mitte ainult ühel korral. 

Ööseks tulime linna nimega Rotorua, mis samuti peidab endas ühtesid Põhjasaare kõige kuulsamaid turismiatraktsioone. Me oleme Villega nii õnnelikud, et saame nüüd lausa kaks ööd samas kohas magada. Mäletan, et kui Rotorua majutust valisin, siis mõtlesin korduvalt, millist kohta võtta ja lõpuks otsustasin ikkagi kallima kasuks. Oi, mul on praegu hea meel selle üle. 

Kuna eile oli Ville õhtul Felixiga ja ka homme on, siis otsustasin, et täna on minu kord. Läksime Felixiga Polüneesia spaasse, mida ka väga soovitatakse. Rotorua kant on nimelt kuulus oma kuumaveeallikate poolest ja Polüneesia spaas saabki neid (täie raha eest) nautida. Valisin Felixiga kahekesi külastamiseks siiski vaid perespaa - hinnavahe oli meeletu. Perespaasse sai alla 4-aastase kaasa võtta tasuta ja enda pilet oli umbes 16 eurot. Kui ma oleks läinud järvevaatega kuumaveebasseinidesse, siis oleks kahe pileti peale kokku maksnud umbes 80 eurot. Kaugelt liiga suur hinnavahe ja kuna Felix ütles kohe pildi pealt vaadates, et tema tahab Sinna basseini (perebasseini), siis võtsin odavama. Ehk läheme siis hiljem kolmekesi kallimasse. 

Perespaas oli 2 kuumaveeallikabasseini ja 1 suur perebassein. Vaatamata kohati pildituks võtvale mädamunahaisule oli meil tegelikult väga lõbus! Felix lasi liumäest alla, nautisime sooja vett, tegime nalja. Mõnus aeg kahekesi, tõesti nautisin iga hetke. 

Varsti tulevad jõulud ka siin, kus need aasta kõige soojemal ajal on. See on küll kummaline, aga mis teha, kultuuride segu on vastav. Põnev vaadata igal juhul. Ka meie tegime eile onlines perekonna jõululoosi ära. 

Kääbik on see aasta nii tubli laps olnud!

No comments: