Monday, November 26, 2018

Küsi ja sulle antakse

Millest unistasin? Puhkepäevast. Ja mille saime? Just täpselt sellise puhkepäeva nagu olime soovinud.

Veetsime tänase päeva meie AirBnB omanike Chrisi ja Johniga ja see oli tõeliseks kingituseks. Chris ja John on meile suureks eeskujuks oma rahuliku, aga uudishimuliku oleku, heade naljade ja rõõmsa meelega. Nad tõesti meeldivad meile väga.

Toon-toonis nii riietelt kui hingedelt:

Hommik algas hommikusöögiga nende rõdul. Nad pakkusid meile papaiasid kreeka jogurtiga, rohelist praetud salatit, röstsaia oliivõlivõiga ja kohvi ja teed. Mulle sooja vett, sest see on minu hommikujoogiks juba lapsepõlvest peale.

Edasi liitusime nendega laupäevasel turulkäigul. Kuna John ja Chris on siin elanud juba 13 aastat, siis kõik müüjad on neile tuttavad ja nad oskavad soovitada parimaid putkasid nii puuviljade kui ehete ostmiseks. Ostsime paar kooki, meile mõlemale T-särgid havai müstiliste märkidega ja mulle draakonivilja. Chris sai vajalikud köögiviljad ja ka nemad ei suutnud neid T-särke ostmata jätta.

Edasi viisid nad meid rannamatkale, kus nad ka ise tihti käivad. Sõitsime alla vulkaanikividest moodustunud rannajooneni ning jalutasime kuni jõudsime täiesti eraldatud valge liivaga rannani. Milline luksus! Seal ei olnud kedagi teist peale meie.

Veetsime seal mitu tundi. Kuna surf oli tugev ja lained suured, siis istusime rahulikult looduslikes basseinides, kuhu lained enamasti ei jõudnud. Värske õhu spaa!

Chrisi ja Johniga vestlemine oli, nagu mainisin, suureks kingituseks. Nad kolisid siia 13 aastat tagasi pärast seda, kui 10 aastat igal aastal oma puhkuse siin veetsid. Neil on kaks last, tütar elab Alaskal ja poeg nende eelmises osariigis New Jerseys (kus ka mina olen käinud, sest New Yorki lennujaam on tegelikult New Jerseys). Tütrega kohtumiseks nad Havaile tulidki, neil oli komme kõik koos Havail puhata. Ühel aastal aga otsustasid nad, et aitab pullist, parem elavadki juba siin, lapsed saavad külas käia ja neil on ka soojem elu. John saab vabalt ka kaugelt töötamisega hakkama ja Chrisil polnudki tegelikult vaja tööl käia, kuigi ta siiski mingi aeg käis - tegeles siin Suurel Saarel puuetega lastega ja ta ütles, et oli selle kogemuse eest väga tänulik.

John ja Chris on väga mõistvad inimesed. Tundsin kohe, et meie maailmavaated asjadele on sarnased. Vestlesime täna nii poliitikast, haridusest, toidust, reisimisest kui igasugu muust miljonist asjast. Nad jagasid meiega lugusid Ameerika elust ja meie tutvustasime elu Eestis. Isegi maksusüsteem sai läbi käidud. Samuti õppisime palju uut Suure Saare kohta - kas teadsite, et saarel omavad maju ka päris mitu kuulsust, nende hulgas näiteks Oprah ja Neil Young. Pärast vaatasin netist, et väga paljudel neist on kodud hoopis Mauil või Kauail. Läheme vaatame homme ise ka selle Maui üle siis.

Meie piknik rannal sisaldas Chrisi poolt tehtud guakamolet, lillasid orgaanilisi juurviljakrõpse, õunu ja mandlivõid, absoluutselt imeline kombo:

Koju tulles sõime eilset pitsat ja ube ning sparglit, mille saime Chrisi käest, neil jäi suur ports üle. Ville kombineeritud söögitaldrik:

Oleme õhtu veetnud rahus ja rõõmus. Vaatasime John Oliveri "Last Week Tonight", mille John ja Chris juba varem salvestanud olid - jälle nii meie moodi. Lugesin tuupuri kombel kalade elust ning kordasin üle kalaliigid, mida siinoleku ajal näinud olime. Puhkasime.

See oli meie viimane päev Suurel Saarel. Villel on suurem kurbus peal, mul ka veidike. Aga teame mõlemad, et Maui ootab! :)