Thursday, March 23, 2023

Kokkuvõte 2023. aasta Kariibi kruiisist

Reisi aeg: 08.03.2023 - 20.03.2023, millest kruiis kestis 09.03 - 18.03 ehk 9 päeva

Reisisin: üksinda

Külastatud piirkonnad: lend Tallinn-Stockholm-Miami-Stockholm-Tallinn, kruiis viis Fort Lauderdale sadamast Grand Caymanile, Arubale, Curaçaole ja Bonairele

Transport: Royal Carribean, selle allharu Celebrity Cruises, laevaks Celebrity Equinox, sinna lennutas SAS

Kokkuvõtteks võib öelda, et sain kõik, mis tahtsin. Minu kõige suurem eesmärk oli kogeda seda tüüpi reisimist ning saada aimu selle olemusest. Sain. Tehtud! Teiseks suureks eesmärgiks oli muidugi Abrahami seminaridel osalemine, mis oli ka juba aastaid unistuseks olnud. Tehtud! Edukas reis. 

Mis selle reisi juures eriti meeldis ehk plussid: 

1. Väga lihtsalt viisil on võimalik näha mitmeid riike. Mina kahjuks oma külastatud riikide nimekirja ühtegi uut kirja ei saanud, aga mõne teistsuguse Kariibi kruiisiga on see vägagi võimalik. Kariibidel on 13 iseseisvat riiki, mida külastades uue riigi kirja saaks küll. Näiteks järgmise aasta Abrahami Kariibi kruiisiga saaksin nendest kirja 4: Dominikaan, Barbados, St. Lucia, Antigua ja Barbuda. Ma tean küll, et eks see kõik üks suur vormi täitmine ole, aga mulle meeldib sellist mängu mängida. 

2. Selline reisimine on kompaktne. Ostad pileti, mille sees on transport, ööbimine ja söök. See, kui palju lisaks tahad kulutada, on enda valik, aga põhimõtteliselt alates sellest, kui laeva peale astud kuni selleni, kui maha tuled, ei pea midagi juurde maksma, kui midagi lisaks ei soovi. 

3. Meeskond ja reisijad on sõbralikud. Turvaline tunne. Kordagi ei kartnud, et keegi midagi varastaks. 

4. Laev on nii suur, et alati leiab nurgakese, kus olla. Samuti on palju variatsioone tegevustes. Kes tahab, ujub basseinis, kes tahab, loeb raamatukogus raamatut. Kujutan ette, et nendel nn perelaevadel on lastele ka väga palju erinevaid tegevusi. 

5. Söök on hea. Vähemalt minu kogemuse järgi tõesti oli. 

6. Kariibid on nii mõnus soe piirkond. Aruba liivarannad olid megad, Grand Caymani arhitektuur ka, Curaçao sarnasus Amsterdamile lausa uskumatu, Bonaire mitmekülgsus rõõmustas ja need sinised veed jätsid südamesse igatsuse.

Mis ei meeldinud ehk miinused: 

1. See on ikkagi üsna piiratud reisimisviis. Okei, laev on suur, aga saartele ei saa jääda kauemaks kui üks päev, enamasti ei näe kõike, mida näha tahaks. Kui tahad ekskursioonile minna, siis oled üks väike mutrike suuremast grupist ja pead grupitempos liikuma. Kohati tundsin end ikkagi liiga kammitsetuna. 

2. Kui oled üksikreisija, siis pead konkreetselt kahe inimese eest maksma, et üksikkajutis olla. Kajuteid ühele inimesele ei ole, vähemalt mitte Celebrity Equinoxi peal. 

3. See kõik on väga ameerikalik. Inimesed on valjuhäälsed, meelelahutus nagu telesaadetes - pinnapealne ja totakas. Kui "wow-hetke" ei ole, siis polekski nagu midagi. Kasiinod, mustkunstnik, stand-up. Kui mul merepäevadel Abrahami seminare poleks olnud, siis poleks viitsinud seal hängida, oleks kindlasti igav olnud. Okei, põnev raamat aitaks või kui tegu oleks näiteks bridžimängukruiisiga. 

4. Temperatuuride vahe jahutatud laevas versus soojas õues on päris intensiivne. On inimesi, kes haigeks jäid. On ka neid, kes noroviiruse said, selle kohta tuli igaühele kajutisse lausa teave, et noroviirus on laevas. Pidi olema tavaline mure kruiisidel. 

5. Kui muidu saab reisida kergema pagasiga, siis tundsin, et kruiisile pidin rohkem kaasa võtma. Seal oli vaja uhkemaid riideid ja rohkem riideid (sest pesu pesemine oli hingehinnaga). Ma olin oma suure kohvri ja seljakotiga isegi tagasihoidlik. Oli üsna palju neid, kellel oli 2 suurt kohvrit inimese kohta. Ka mina kasutasin kõik oma riided ära, koju tulles olid kõik asjad nii mustad, et panin need kohe pessu. 

Kui palju raha läks? 

Lennupiletid edasi-tagasi: koos lisapagasiga 704,44 eurot
Laevapiletid koos seminaritasuga: 3610 eurot (413 sellest seminaritasu)
Majutus Miamis 2 ööd tulles ja minnes: 120 + 220 eurot ehk 340 eurot 
Etteostetud ekskursioonid saartel kokku (4 tk): 198,5 eurot
Uber kogu reisi ajal: 72 eurot
Rongi- ja bussipiletid: 40 eurot
Väljas söömine kogu reisi ajal: 219 eurot
Mopo rent päevaks: 50 euri
Sissepääsupiletid: kokku ca 50 euri
Kingitused: kokku ca 150 euri
Parim internet laeval: 120 eurot
Tipid: ca 100 eurot

Umbkaudne kogukulu: 5655 eurot 

Nüüd seda vaadastes olen isegi üllatunud ja seda positiivselt. Arvasin millegipärast, et läks üle 6000 euro. Väga hea! Üksinda reisides on kulud suuremad, kui kahekesi. Kahepeale oleks per inimene hind kindlasti väiksem tulnud, sest juba majutuse ja osa transpordist saab kaheks jagada. 

Mis teie arvate, kas on liiga suur summa, üllatavalt väike või just paras? 

Õppetunnid sellel reisil: 

1. Kui reisid üksinda, siis võta endale pihustatav päikesekreem kaasa, nii saad selja ka kaetud. :D 

2. Intensiivse suhtlusega perioodil on üksikkajut hädavajalik, absoluutselt ei kahetse seda raha, mille selle alla panin. Ei kahetse ka seda 220 eurot, mille eest endale viimaseks ööks hotellitoa võtsin. 

3. Ilma aknata kajut on okei. Pole ideaalne, aga pole ka midagi hullu. Nagunii olen terve aja kusagil päevavalguse käes. Võiks vabalt sama uuesti võtta. 

4. Üksinda reisimine sobib mulle, kuigi nüüd tunnen jälle, et tahaks rohkem perega koos olla. Ma ei tunne, et sellist reisi igal aastal vajan. Kord mõne aasta jooksul on okei. 

5. Ameerikast on nüüd mõneks ajaks isu täis, paar aastat pean puhkama enne, kui uuesti sinna minna saan. Sel sügisel vaatan kaugemale kagusse, aga tegelikult on viimasel ajal rohkem Lähis-Ida tõmbama hakanud, kuidagi kohe on selline tunne. 

6. Sularaha peab kaasas olema, et tippi maksta. Kohutavalt tüütu, aga ikkagi Ameerika. Kortsutad oma viieka kokku ja siis "delikaatselt" poetad ühele ja teisele. 

7. Hea on, kui tutvud kohapealse eluga enne kruiisile minekut, mitte pärast, sest esiteks siis ei ole nii suurt jama, kui lennud hilinevad ja teiseks, pärast kruiisi on väike väsimus sees. Edaspidi ma tuleks paar päeva varem ja läheks samal päeval koju tagasi. 

Kokkuvõttes võin öelda, et reis meeldis, aga sellist iga-aastast kruiisitajat minust tõenäoliselt ei saa. Ka Villelt küsisin, et kuidas tundus, ta ütles, et need laevapäevad oleks liiga igavad tema jaoks. Samas Kariibi muid saari tahan ikkagi näha ja väiksemate laevade loksutamine mind ka ei tõmba, seega mingi hetk tuleb uuesti minna nii või teisiti. :) Lennukiga on ka võimalik muidugi. 

Igatahes, aitäh kõigile taaskord lugemast ja laikimast ja kommenteerimast! See tõi mulle palju rõõmu. :) 

Järgmiste seiklusteni! 

Saara 

3 comments:

Mare said...

Täitsa huvitav oli lugeda sellist kogemust. Sain aru, et kuniks tervis suht hea, ma ise sellist asja teha ei viitsiks. Ja mulle tundub sellise reisi kohta see 6tuh kallis (kuna see ikkagi tundub reisimise “fast food” :D).

Helka said...

Mina olen käinud eeee Stockholmi kruiisidel :D ja 1 korra Helsingist suure uhke laevaga (Silja Serenade vist)- lastega reis oli toona ja nad olid väga elevil sellest.Plaani oli võetud kruiis Sankt Peterburgi naiste kambaga, aga just siis tuli koronts peale. :(
Sinu reisi kohta- mu arust lennupiletid USAsse hea hinnaga?, aga jah kokkuvõttes päris kallis siiski kogu reis... aga kui 1 unistus täitus, siis- pole!

Saara said...

Ma päris “fast food” ei ütleks, pigem väga spetsiifilise maitse jaoks. Aga eks kalliks tegi ta just see ühekohaline kajut. Muidu koht kahekohalises oli 1500 eurot 9 öö kohta - kõik söögid hinnas, mis minu meelest ei ole palju. Pileti Miamisse võib leida ka alla 400… Seega eks see organiseerimise küsimus ole. Ma ise olen rahul igal juhul, tõesti sain Abrahami kruiisi tehtud ja üldse kruiisitamist kogetud.