Sunday, October 29, 2023

Uus hingamine

Eile oli meie viimane päev kämperis. Võiks öelda, et kurbmagus hetk, aga ei - see oli ainult magus. :D Me olime kõik nii väsinud sellest matkaautost, et ootasime selle äraandmist pikkisilmi.

Mälestuspildi tegime ka ikkagi:

Hommikul pidime muidugi pakkima. Oh, seda segadust. Õudne, kui palju asju meil igasugustes kappides ja sahtlites oli. Samas kõik asjad mahtusid enam-vähem kohvritesse ära ka.

Sydneysse oli tegelikult ainult 2,5 tundi sõitu, aga otsustasime, et teeme selle siiski pooleks ja nii ma otsisingi meile vahepeatuse Newcastles, "väikelinnas" teel Sydneysse. See väikelinn oli tegelikult umbes Tallinna-suurune, kuid võrreldes Sydneyga oli kaardil nagu küla.

Ilm oli vahelduseks jälle päris soe. Viimastel päevadel see ikka kõigub meeletult. Hommikul võib vabalt olla 14 kraadi ja siis mingi hetk päikese käes on 30. Ulme! Olime pakkimisest nii higised ja kämperis oli tagapingil taas saun, seega ujumine oligi heaks vahelduseks. Meie sihtpunktiks sai Bogey Hole.

Bogey Hole on looduslik kivine bassein rannas. Okei, see on peaaegu looduslik, sest sinna on ehitatud ikkagi trepid ja mingi väike kaunistav kett-aed, millest laine tulekul kinni saab hoida ja millest edasi minna ei soovitata.

Koha kõige vägevam külg oligi selles, et sai seal basseinis suuri mitmemeetriseid laineid vaadata ja siis veidi värisevate jalgadega tõdeda, et nad ei tulegi sulle täies mahus peale, vaid murduvad basseini serval.

See vaatemäng oli lihtsalt imeilus. Ville oli muidugi see julge, kes kohe keti juurde seisma läks, meie olime Hannahiga lihtsalt basseinis ja nautisime elamusi. Felix ei tulnud üldse vette, aga see oli ka ette teada. Talle sellised lained ei meeldi.

Edasi tegime veel väikese jalutuskäigu otsa. Ilus ilm, hea tuju, kuidagi mõnus kohe. Eile oli pühapäev ja nautisime seda, et nägime kohalikke puhkamas. Erinevad grupid istusid pargis murul, pidasid piknike. Lapsed ja koerad ja naer. Milline oleks Eesti, kui aastaläbi oleks suvi? Kui pärast tavalist tööpäeva saaks alati parki piknikule minna? Kui pühapäeva pärastlõuna ühisgrillil burgereid tehes oleks tavaline? Siin Austraalias on kerge energia, palju kergem, kui Eestis ja eks see suuresti sellest ilmast tule.

Lõunaks proovisime esimest korda ära nende kiirtoiduketi Hungry Jack's. Kartulid olid mu jaoks kaugelt liiga soolased, aga taimne burger okei. Ville kurtis, et tema lihaburgeri vahel oli liiga vähe rohelist.

Ootasin küll linna väga, kuid asi, mida ei oodanud, olid ummikud... No appi... Kuidas saaks nii linna kui metsiku looduse mõlemad korraga? Peab veel leiutama.

Kesklinnas ise jäi suu lahti. Nii suured ja ilusad majad, millised vaated!

Sydneysse jõudes leidsime kerge vaevaga oma AirBnB korteri üles. Halleluuja! Aitäh, mineviku-Saara, et sul oli oidu pärast pikka kämperireisi meile ilus koht broneerida. Ja veel milline! Halleluuja!!!

Ma muidu kämperi kohta ütleks, et nüüd ei tahaks enam pikka aega, aga juba mõne päeva pärast hakkame uuesti pihta. :D Ma ei tea, kas nutta või naerda. Seniks naudin neid imeilusaid vaateid Sydney kesklinnas.

Siin on nii palju ruumi! Pärast väga kitsast elamist tundub korter nagu ballisaal. Ruumi pesta, ruumi laua taga istuda, ruumi diivanil istuda. Diivan, mis pole samal ajal voodi! See on paradiis. Ja vaade on taevalik.

Otsustasime pärast pesemist ja sisseseadmist (loe: kogu korteri oma kraamiga katmist), et lähme jalutame veidi linnapeal ka. 18 minutit jalutamist oli Sydney ooperimajani ja sinna me teekonna ette võtsime.

Vaikselt hakkas pimenema, majadel süttisid tuled. Ideaalne hetk. Meil oli nii tore! Ville puhkas korteris, ta oli just saanud kämperi kuhugi tänavale parkida ja tahtis veidi aja maha võtta. Meie aga tegime jalutuskäigu, nautisime seda hiiglaslikku kummalist ooperimaja, mille järgi kõik aru saavad, et tegemist on Sydneyga. Lihtsalt nautisime.

Kojutulles vaatasime üle pika aja telekat. Võinoh, Felix vaatas. Netflix oli sees ja Shrek läks peale. Mitte küll kauaks, sest järgmine peatus me seikluses oli mõnus suur pehme voodi, kus madrats ei käi miljoniks tükiks.

Okei, Hannahi pildilt tundub, et me kõik vaatasime ikkagi. :D

Just sellist elu mul ongi vahelduseks vaja.

Birgit said...

Me oleme Eestis matkabussi rentinud ja kuigi kontseptsioon on väga lahe, siis sellega sõitmine ajab hulluks-müra ja kõik asjad(nõud kappides jne) kolisevad nii meeletult, et väsimus tekib kiiresti. Järelveetav haagis meeldib rohkem, sest siis sõidad enda mugavas autos, aga kaasaskantav ööbimiskoht on olemas.
Väga meeldib blogi lugeda, sest pikalt kirjutamine üldse väljasurev sotsiaalmeedia vorm kahjuks.
Ise ei kujuta ette, et oleks 6 nädalat reisil, pole sellist jaksu. Pigem teeks 3 kahenädalast reisi.

Helka said...

Oo kui lahedad lained ja see bassein! Nii äge ikka. A tead ma mõtlen, et reisida on lahe, aga need Eesti 4 aastaaega- ma ei vahetaks seda Austraalia igavese suve vastu iial!
Korter küll mõnna! Aga autode ummikud- brrr- ma lõuna-eestlasena olen ikka hämmingus kui satun tipptunnil kuskile ummikusse, kuigi see on ju "uus normaalsus". Ma ju nii kannatamatu, jõuan rattaga ka kiiremini siis punktist A punkti B.

JJ said...

Olen veendunud, et järgmine campervan ei leki ja saate nautida!
JJ

Liina said...

Väga tore on su blogi lugeda! Väike päikeseamps siia kaamosesse kulub hetkel väga ära :) Matkabuss meenutab kirjelduse järgi nagu purjekat, ruumi vähe ja kõik on üksteise otsas :D, vahepeal on tükati märg ka. Väga samastun tundega, et kui tükk aega on ruumivaeguses veedetud, siis on suurde korterisse jõudmine nagu sõõm värsket õhku. Mulle tundus oma kodu viimati suur nagu palee. Aga eks vaheldus panebki küllust hindama. Mõnusat reisi jätku!

Birgit - jaaaaa, see müra on nii õudne. :/ Meile meeldis ka haagisega kordades rohkem ja edaspidi võtame seda kindlasti arvesse. :D Aitäh, et loed, ka pikalt lugemine on väljasurev vorm. 6 nädalat on intensiivne jah, ma olen korra kauemgi reisinud tegelikult ja eks see reis olegi meile katsetuseks, et kui kaua tulevikus jaksame. Me muidugi võtame viimast ka, tegelikult oleks normaalne veidi rohkem puhata.

Helka - päris mitu tuttavat on öelnud, et nemad ei saaks ka ilma 4 aastaajata. Ma ise ei oska kommenteerida. Kunagi arvasin ka, et ei saaks ja siis jälle, et saaks vabalt. No ei tea. Peaks proovima. Ummikute osas nõustun, ilgelt tüütu!

JJ - ma ise pole üldse veendunud, sõbranna juba hoiatas, et see kahjuks tavaline...

Liina - polegi kunagi kämperit ja purjekat võrrelnud, aga tundub tõesti sarnane, kui nüüd mõtlema hakata. Ei, purjekaga ma ka ei suudaks. :D Kogemuse eest olen muidugi tänulik, see jääb eluks ajaks. Tervitusi Austraaliast!