Monday, March 25, 2024

"Ma ei lähe mitte kunagi Egiptusesse paketireisile"

Ja siin ma olen - Egiptuses. Paketireisil. Eks vastuvoolu ujudes pead ikkagi seda voolu meeles, onju? 

No miks siis seekord Egiptus? Ütlen ausalt, et aasta alguses mul veel seda plaani polnud. Elu aga mängis nii välja, et endise töö ja uue töö vahel oli täpselt nädal puhkamiseks ja kuhu siis märtsi lõpus ikka minna? Lõuna-Euroopa on veel jahe. Mõtlesin isegi veidi kaugemale nagu Omaan näiteks, aga kuna Ville tahtis kindlasti tööd teha ja me oleks läinud ema ja Felixiga nagunii kolmekesi, siis ei hakanud ilma täiskasvanud meesterahvata Araabia riiki minema. Ehk see on vaid eelarvamus, ei tea ja muidugi on ka Egiptus Araabiamaa, kuid Omaan on ikka veidi võõram ja kaugem. 

Seega, jah - tulime reisile kolmekesi ema ja Felixiga. Mõtlesin, et proovin selle Egiptuse paketika ära juba selle pärast, et see on eestlaste üks lemmiksihtkohti ning tahan teada, millest rahvas räägib. Lisaks on see muidugi ka üsna soodne viis reisida. Küsisin emalt, et kas saab keset koolitunde nädalaks tulla ning kui vastas, et suutis ära organiseerida, siis reisi broneerisingi.  

Broneerimine oli omaette seiklus. Küsisin Liisa, oma sõbranna käest, et milliselt lehelt see parim viis sinna minna on? Liisa soovitas otsireisi.ee. Tunnistan ausalt, et seda vaadates tuli mul ahastus peale. Kuidas te, inimesed, seda reisi valite? :D Okei, vaatad välja sihtkoha ja aja, mil minna, aga see hotellide valik on ju üüratu?? Lõpuks küsisin lihtsalt paari soovitust ja peale jäi see, mille kaldalt kohe snorgeldama minna saab. 

Suuresti valisin sihtkoha lennuaegade järgi. Hurghadasse oli osa lende täitsa keset ööd ja ma ei tahtnud Felixile seda teha. Läksime ilusasti eile hommikuse lennuga kell 8 ja tagasi tuleme nädala pärast kella 13 lennuga. Lihtne, rahulik. 

Hommik Lotte mängukal, nagu ikka:

Lend oli otselend (üks paketika suuri mõnusid) odavlennufirmaga Smartlynx (mitte nii suur mõnu, aga talutav). Kestis 5 tundi. 4-aastase Felixi osas polnud mul mingeid muresid, ma teadsin, et ta saab hakkama, Balile sai ju pea 12-tunnise otsa tehtud, seega mis see tsipake siis ära pole. Panin kaasa kleepsuraamatu, mida siis moepärast 15 minutit vaadati, laadisin alla Lammas Shawni multad ja Spotify muusikat (sinna läks 2h kokku) ja ülejäänud aja sai siis sahmerdada, krõpsu süüa, minu ja vanema jalgade peal turnida, aknast välja vaadata jne jne jne. Eks ta üks rahmeldaja ole, aga ma ei ütle, et midagi ületamatut oleks. 

Kui Sharm El-Sheikhi kohale jõudsime, siis üllatusin ikka suuresti. Sellised mäed? Sellised korallid? Ma ootasin tegelikult veidi vähem dramaatilist maastikku. Megahea üllatus! 

Viisat me ei võtnud, Siinai poolsaarel saab 10 päeva kohal olla ilma viisata ja me püramiidide juurde minna ei plaani, mitte 4-aastase poisiga. Kunagi teine kord, kunagi hiljem. See on päriselt ka puhkusereis. 

Hotelli viis meid transfeer, mis samuti reisifirma Coral Traveli poolt ette oli korraldatud. Felix jäi bussis isegi magama, see sõitis umbes 40 minutit. Väga hea, see kulus talle nii ära. 

Meie hotellituba on tagasihoidlik ja hotell 4-tärnikas. Selline "käib kah" ja isegi palusin vabandust emalt selle eest, et ikka Rixosesse ei läinud, aga ema ütles, et ole nüüd, see on kõik täiesti okei. Ma ei tea, vist on. :D Ma ei oska seisukohta võtta. Tavaline lõunamaa värk. Kahhelpõrandad, marmorvets. Ma tean, et suurema osa inimeste jaoks on see täiesti tänamatu jutt. 

Kuna lõunasöök oli meie tuleku jaoks juba ära serveeritud, siis saime kohvikust pitsat ja jooke. Meil on SAI-pakett ehk super all inclusive. Ma isegi ei tea, mida see tähendab. "Super" seal ees on vist see, et saab tasuta alkoholi ka. 

Pärast kerget einet vaatasime veidi ringi. Roheline, päikseline, ilus. Eile oli küll veidi tuuline ja jakid tuli peale panna, aga muidu väga mõnus. 

Kui randa jõudsime, siis mõtlesin aga, et tühja, see Rixor, siin on ju korallid kohe rannas! Täiesti lõpp, kui ilus! Ausalt, mul muud pole vajagi. See vesi on nii helesinine ja läbipaistev, et kõik pildid, mis siin on, on veel pealt tehtud. 

Hästi palju venelasi on. Sellest kirjutan kindlasti pikemalt mingi hetk. Kauguses kostavad mošeede hääled. Kummaline, kummaline maailm. 

Õhtusöögiks sai Felix friikaid ja salatit, meie korjasime emaga taldrikutele kokku muud head ja paremat. Jõime mõlemad klaasi veini, see kulus ära. Kui kell 8 Felixit magama panime, siis jäime ise ka ja mina magasin konkreetselt 10 tundi jutti. 

1 comment:

Helka said...

Oo... Egiptus :D