Sunday, July 16, 2023

Amsterdam ja Coldplay ja meie kolm

Kuigi suvine aeg on Eestis kõige parem, siis on vahel mõnus mujal Euroopas ka ringi vaadata. Seekord oleme tulnud kolmekesi Amsterdami. Koos minuga on veel mu sõbranna Kristi ja ta abikaasa Meiko. Miks Amsterdam? Ütlen ausalt, et ega ma niisama polekski tulnud, olen seda linna uurinud Maarjaga 6 aastat tagasi piisavalt (st paar päeva, aga mulle tundus täitsa piisavalt), kuid minu esialgne plaan oli tulla külla teisele sõbrannale Triinule ning temaga koos Coldplay kontserdile minna. Hehe, plaanist jäi alles ainult Amsterdam ja Coldplay. Triinu polegi praegu Amsterdamis ja kaasa tulid hoopis Kristi ja Meiko. Eks elus peabki paindlik olema, see on seiklus! 

Lend läks Tallinnast kell 15:40. Olin hommikul jõudnud isegi ratsutamisvõistlustel osaleda, seega päev oli tihe. Lendudega mingit jama polnud, väikesed hilinemised, aga kõik oli sujuv kokkuvõttes. Lendasime AirBalticuga Riiga ja kell 18:40 kohaliku aja järgi maandusimegi juba Amsterdamis. 



Ilm on soe, päike paistab jne. Schipoli lennujaam on siiani hiiglaslik, üks suuremaid kogu maailmas. Lennuliikluse poolest  Euroopa kõige aktiivsem üldse. 

Tellisime Bolti, et oma korterisse sõita. Vaated olid päris mõnusad. 

Selle majutuse saamine praeguseks nädalavahetuseks on olnud küll täielik piin. Ma ise olin rumal, et nii hiljapeale jätsin. Otsisin siis kohta, kus ei peaks maksma meile kolmele 500 euri öö ja seda oli tõesti väga-väga-väga raske leida. Nii Airbnb kui hotellid olid sama kallid. Kaalusin isegi auto rentimist ja kuhugi maakohta sõitmist, nii 1-2h Amsterdamist näiteks. See oleks ka tegelikult okei olnud, aga lõpuks leidsin ikkagi Amsterdami lähedalt ühe koha, kus veel keegi käinud ei olnud, seega oli odavam (-150 eurot). Kokku läks 675 eurot 3 päeva eest. Eks taksole läheb ka, sest ühistransporti siin lähedal pole, aga ikkagi parem kui 1500 eurot nende päevade eest maksta. 

Aga megailus on küll, elame kanali ääres (kuidas siis muidu?), saame ujumas käia ning rõdult paate ja parte vaadata: 

Väga... Madalmaad, onju? 

Minu magamistuba: 

Alguses jamasime veidi sellega, et vannitoa uks ei tulnud enam lahti ja me ei julgenud kõvemini tõmmata ka. Kutsusime siis hosti, ta tuli nii 10 minutiga, ma ei tea, kus ta elab. :D Ta tõmbas selle lõpuks jõuga lahti, oli lihtsalt väga pundunud. Oh well... No pole suurem häda. Hästi nunnu kutt oli, soovitas veel igasugu asju jne. 

Kuna siin lähedal pole ka toidupoodi, siis otsustasime restorani minna enne, kui see kinni pannakse. Tegime reisi alguse tähistamiseks ilusa 3-käigulise õhtusöögi ja lihtsalt nautisime. 

Ümberkaudne miljöö:

Restoran saarekese peal, kuhu kõndisime üle silla:

Toit ei olnud minu maitsetele tegelikult. Kõige rohkem meeldis eelroa juustuvaagen, kuigi ka see oli kaugelt liiga tummine. Tursapraad oli samas liiga lääge, hapu puudus ja magustoit oli pmst limonocello sisse kastetud mascarpone kreem, mis maitses kohutavalt. :D Või siis ma pole lihtsalt harjunud kohalike maitsetega, kes teab... 

Hiljem hüppasin veel korraks vette. See oli küll täiuslik. 

Igatahes - siin me oleme! Niiiii põneeeev! 

No comments: