Wednesday, July 11, 2018

Rootsi on tegelikult päris okei koht vol 1

Tere, lugejad! Olen jõudnud omadega Rootsi. See ei ole riik, mis oleks mu Top10 külastamisnimekirjas, ausalt öeldes on mul olnud Rootsi vastu pigem isegi vastumeelsus mingil põhjusel (mis sisaldab endas väsimust Soome-piirkonna vastu, korduvat külastamist ja kuidagi "kulunud" tunnet), aga minu suureks rõõmuks sain eile kinnitust, et siin on ikka päris mõnus.

Loomulikult mängib selles tundes rolli ka tõsiasi, et olen siin koos Kadri ja Maarjaga, mu sõbrannadega ülikoolipäevilt. Maarja oli mu rühmakaaslane ning on praegune kolleeg ning Kadri on tema õde. Kogu see reis oligi nende kahe idee, meil on nimelt ees üks suurem kontserdikülastus, ma olen väga elevil selle pärast.

Õed:

Rootsi on muidugi suur ja lai, aga meie oleme täpsemalt Göteboris. Kus see Gothenburg ehk Göteborg siis on ka? Väike meeldetuletus:

Maarja oli meie seast see tubli, kes oli teinud veidi ettevalmistusi ja varustas meid hulgaliste faktidega Götebori kohta. Näiteks nagu see, et siit on pärit Ace of Base. :D Metropolis elab üle miljoni inimese ja üldse on tegemist Rootsi suuruselt teise linnaga Stockholmi järel. Siit on pärit ka Volvo autod ja Astra Zeneca ravimid. Disaini poolest sarnaneb Amsterdamile, meie eelmisele ühiskülastusele Maarjaga, saad lugeda siit.

Aga kohale me lendasime, sest laevareis oleks ikka liiga pikk olnud. Riiast tuleb Göteborgi otselend ja Maarja ja Kadri Riia lennujaama läksidki, mina alustasin ikkagi Tallinnast.

Vana hea Air Baltic:

Riiga sõites juhtus Maarjal ja Kadril aga nii, et nad kusagilt valest kohast ära keerasid ja peaaegu lennust maha oleks jäänud. Kui juba boarding algas ja neid ikka veel ei olnud, siis ma olin ikka päris mures juba. Õnneks ei pidanud ma üksi tulema, ilmusid teised üsna viimasel minutil siiski kohale. Kaks rõõmsat nägu:

Lend möödus suuremate viperusteta ja ka hotelli jõudsime ilusasti. Olime selleks ajaks omajagu teed maha kõmpinud ja jalad olid väsinud ning hotell rõõmustas meid väga. Näete, kohe nii palju:

Järgmiseks tuli ära lahendada toidumure. Olin selleks hetkeks (kella viieks õhtul) söönud ära kaks võikut ja ühe armetu salati Riia lennujaamast ning nälg oli kallal nii mis hirmus. Otsustasime söögikoha valimise usaldada Maarjale ja viimane võluski välja armsa kreeka restorani 200m hotelliuksest.

Seekord otsustasime pearoogadest loobuda ja tellisime portsu eelroogi nagu fritüüritud feta juust, fritüüritud baklažaan, praetud köögiviljad küüslaugu-jogurtikastmega ning suure portsu erinevaid mökse nagu hummus, oliivikaste, baklažaanikaste jne, mida kõiki leivaga süüa sai. Magustoiduks eriti šokolaadised šokolaadikoogid. Jah, me lausa veeresime sealt välja. See toit oli imehea.

Edasi suundusime linna. Tegime pattu ja sõitsime jälle jänest. Bussijuht oli nimelt öelnud juba tulles, et kui teil rootsikeelset telefonimenüüd pole, siis see nende piletiapp ei tööta seal (?) ja kuna nad bussis pileteid ei müü, siis lubas meil niisama sõita. Rongiga sõites muidugi sama asja jutuks ei tulnud, aga niimoodi me askeldasime, et piletit ei ostnudki. Vb täna? :D

Götebori kesklinn on aga väga kaunis oma majakeste ja parkidega, pildiraamatu vaste sõnale "nunnu". Ilm on soe, päike paistab ja inimesed kannavad valge-sinise triibulisi pluuse. Rootsi.

Göteborgi lehelt lugesime soovitusi, mida teha võiks ja võtsimegi ette külastada ühte soovitatust: kesklinna lilleaeda. Me ainult ahhetasime, tegemist oli niii kena kohaga. Väljas oli roosiaed ja sees suured kasvuhooned. Mul tuli seal selline rahutunne. Ma armastan suve nii väga.

Hashtag Rootsi:

Kasvuhooned meenutasid veidi Tartu botaanikaaeda oma palmide ja kaktustega. Tegime palju pilte. :)

Hotelli tagasi jalutades tegime peatuse jõepervel, ajasime juttu, Kadri helistas koju lapsukestele. Siin on tõesti soe, nii 26 kraadi. Veidi on isegi tunne nagu oleks kusagil Lõuna-Euroopas, aga päikesenurk on teine. Samas on ka kodune tunne, kodune ja soe. Ma arvan, et "soe" ongi eilse päeva märksõnaks. Soe ilm, soe linn ja soojad inimesed. Love life.

No comments: