Thursday, January 7, 2016

Meenutusi jõulumeeleolust ja aastast 2015

Head uut aastat kõigile, kes lugema sattunud ja muidugi ka neile, kes ei ole! Eks ikka soovin, et tuleks parem ja toredam ja õnnelikum. Ja mis peamine - reisirohkem :)


Minu eelmise aasta viimane reis, mis sai turisminduse eesmärgil ette võetud, oli Helsingisse. Selle turisminduse mainimine siin on väga oluline, sest läbi Helsingi sõidan igal kuul nagunii umbes 6 korda. Ja nagu ikka kohtades, kus palju aega veedad, ei oska kõike päris turisti pilguga vaadata. Tallinna vanalinn tundub igapäevane ja Tartu Ülikooli peamaja on lihtsalt järjekordne kooriproovi- ning kontserdipaik.

Meie aga otsustasime Erlikese ja Martiniga ühel päeval spetsiaalselt Helsingit külastada lihtsalt Helsingi enda pärast. Tegime seda paar nädalat enne jõule, kui polnud veel ei lund ega õiget jõulutunnetki.

Kes laeva ära tunneb? Jep, see on Tallink Star.

Plaane teinud me polnud, mis tegelikult, nagu ikka, oli viga. Vaatasime laevas Tripadvisori soovitusi ja hakkasime vaikselt astuma. Esimene asi, mida kõik näha tahtsime, oli Kamppi Vaikusekabel. See oli päris vinge! Keset suurt sagimist ja ostlemist, on need soomlased püsti pannud koha, kus saab vaikselt istuda. Soomel on tugev kristlik taust ja seegi oli eelkõige kristliku suunitlusega pühakoda, aga sobis minu meelest ka lihtsalt korra aja maha võtmiseks ja suurema maailma tunnetamiseks.

Väljast nägi väga kummaline välja

Meditatsioon ja vildist kivid
Edasi jalutasime ringi Esplanaadi pargis ning imetlesime kauneid jõulukaunistusi, mis isegi ilma lumeta väga armsad välja nägid.




Olen juba mitu aastat mõtelnud, et tahaks ikka kangesti nendes kahes kirikus ära käia, kust ma sadamasse minnes alati mööda sõidan, aga mida lähemalt uurida ei ole veel õnnestunut. Esimene neist oli muidugi kuulus Helsingi Katedraal - ilus valge loss, kuhu viivad kuninglikud astmed ja millelt avanevad kaunid vaated merele ning ümbruskonnale.

Katedraal jõulukuusega :)
Tagasihoidlik interjöör

Lossi ees oli jõuluturg, mis tundus küll eriti kohatu arvestades ilma, aga samas eriti kohane arvestades kuupäeva. Seal oli ka karussell, millel me kahjuks ei sõitnud. Praegu kahetsen.



Edasi vaatasime üle ka kuulsa ortodoksi kiriku Katajanokkal Uspenski Katedraali. Mulle meeldis. Uspenski katedraal oli seest palju uhkem, isegi vaatamata neile renoveerimistöödele. Samuti oli seal ka kuidagi pühalikum tunne. Eks vene õigeusk ongi veidi "säravam", aga tundsin tõesti, et sära aitas sisemisele rahule kaasa :)

Kõige armsamad aasia turistilapsed


Pärast vene kirikut jalutasime tagasi kaubanduspiirkonda, kus garaažis oli hirmkalli raha eest autoke ootamas. Noh, ega tegelikult Soomes midagi eriti odavalt ei saagi. See jutt, kusjuures, mis räägib, et toit on Eestis ja Soomes umbes sama kallis, on minu meelest täielik pläma. Samamoodi on Soome üürihinnad hoopis teised kui Eestis. Aga olgem ausad, ka palgad ei jää hinnatõusule alla...

Põikasime ka turuhoonesse sisse.
Nagu vanasti, eksole?
Käisime Pizza Hutis söömas ka. Toit oli... ettearvatav. Ei midagi erilist, aga hea ja soe sellel külmal päeval. Kõht sai väga täis, kätel hakkas soe ja tuju oli jätkuvalt hea.


Edasi vaatasime veidi poodides ringi. Avastasime Erlikesega, et oleme vist veidi vanemaks jäänud, sest riiete- ja ilupoed ei huvitanud meid üldse, küll aga imetlesime kogu uhket soome hindadega kauppa sisustuspoodidest. Erlike julgustas selle koonerinimese mu sees veidikeseks magama ja nii ma oma kahe Pentik põdra-küünlajala ja ühe südamekujulise uksepärjaga tagasi tulin. Pärast oli mul nende üle ikka eriti hea meel ja nüüd iga kord vaatan ning imetlen. Vahel tasub ikka heasse tundesse investeerida :)

Ripprõngad 2!!
Oleksime kindlasti tahtnud minna ka mõnesse muuseumi, aga kuna me ei olnud normaalset plaani valmis teinud, siis muuseumid olid meie ärkamise ajaks juba kinni pandud :D Soome on selles suhtes ikka Lääne- ja Kesk-Euroopale lähemal, et poed ja asutused ei ole 24/7 avatud. Ja minu meelest õige kah.

See ei ole minu meelest normaalne
See väike Helsingi killuke sobis detsembrisse nii hästi. Mul tuli tegelikult seal ka esimest korda jõulutunne peale. Olen selle eest tänulik. 6 tundi ilu ja mõnu ja nii ta läks. Erlike ja Martin läksid Tallinna tagasi, mina ajasin oma autokese Lahtisse, et öövalvesse minna.

Boonuseks üks pilt minust Yodana :)
2015 oli edukas aasta. Külastasin Singapuri, Malaisiat, Myanmari, Šveitsi, Itaaliat, Portugali, Suurbritanniat ja Poolat. Midagi uut ja midagi vana. Kindlasti sain paremaks reisijaks ja blogisse tuli palju uusi jutte juurde, mille väärtus ajaga ainult kasvab.

Palju õnne meile kõigile uue aasta alguse puhul ja loodame, et 2016 tuleb veel uhkem :) Minu plaanitud neljast välisreisist on 3 juba paigas ja kui rasked planeerimisajad edukalt ületatud saavad, siis juba veebruaris, kallid sõbrad, on siia blogisse uusi jutukesi oodata.

Kallid ja kohtumiseni!

2 comments:

kristi said...

Neli välisreisi (nii palju), väga äge, ootan põnevusega! :)

Saara said...

Jaa, Kristi, see number sai juba mõnda aega tagasi pandud. Arvutasin ka umbes, et kas mul on elu jooksul piisavalt aega, et kõik riigid ja piirkonnad läbi käia :D Noh, eks veidi utoopiat peab ka olema, aga kui ei alusta, siis ei jõuagi, eksole :)
Ja ma ootan ka põnevusega, järgmine reis (selle aasta suurim) peaks algama juba kuu aja pärast! jjeejee!