Saturday, November 14, 2015

Uuem sürreaalsus

Minu rumalusest oleks mul kohe mitu lugu rääkida, aga ma jätan selle homseks, sest homset päeva planeerides ma kogu selle tohuvapohu avastasingi.

Täna ma seda totukese rolli endale ei võtnud. Okei, arvestades, et ma veetsin päeva esimese poole koos koolilastega Varssavi AHHAAs, siis võib-olla arvaks mõni teist ka teistmoodi.

Hommikusöök, udu ja jalutuskäik läbi vanalinna on lausa klassikaks saanud. Täna valisin tee läbi Varssavi Ülikooli linnaku. Kirsitubaka ja kanepi lõhna tunnen une pealt ära :D

Pole paha, eksole?

Teel Kopernikuse Teaduskeskusesse möödusin ka korteritest, kus isegi elada tahaksin. Wisla ääres, vaikne piirkond, teaduskeskus kohe vastas. Paraku oli väravatele kirjutatud "Lux Dom" ja kortermajade esimestel korrustel ilutsesid Bentley ja Lamborghini vaateaknad (koos autodega loomulikult). Odavalt neid kortereid ei saaks, see on kindel.

Lux Dom:

Teaduskeskus, uu jee! Täiskasvanuid oli väga vähe, aga ega see mind ei häirinud karvavõrdki. Mängisin igast mänguasjadega, tegin katseid, õppisin uusi asju. Kõige põnevam osa oli muidugi see inimesevärk, panin naljapärast siseelundeid nuku sisse tagasi ja lugesin sünteetilisest põiest ja paljust muustki. Nad olid selle väga hästi korraldanud. Inimese osa meeldis mulle kindlasti rohkem kui AHHAA sadu kordi nähtud formaliinipurgid elunditega.

Rahvas teeb koostööd, et mulli saada. Näete seda seebiveekihti?

Päevapeale väsisin ära, aga ilma planetaariumikülastuseta ei saa sellisest kohast lahkuda. Planetaariumi ümber oli väike näitus ka, parimast osast tegin pilti.

Reaalajas muutuv kaart meie Maa ümber tiirlevate satelliitidega :) Oh seda nohikuvaimustust...

Planetaariumi 3D oli nii tõeline, et pidin vahepeal silmad kinni panema (nt siis, kui nad läbi hiiglasliku DNA mudeli liikusid). Juttu tehti elu võimalikkusest teistel planeetidel.

Mina planetaariumis nagu mingi badass tehnofriik:

Jätkasin üliõpilastundes. Kohvikut "Kafka" soovitas ka mu reisiraamat. Ülihubane hipsterkoht üdini välja.

Kanapasta ja Poola limps:

Tahtsin enne pärispimedat veel ühe moodsama (ja supersürreaalse) koha juurde jõuda.

Kultuuri ja Teaduse Palee oli mõeldud kingitusena Stalinilt Varssavile, kuigi oli ehitatud poola maksumaksjate raha eest. Hiigelehitis on tehtud sotsialistliku realismi stiilis (nagu enamik koledaid maju) ja on siiani oma 231 meetriga Poola kõige kõrgem hoone. See valmis aastal 1955 ja oli mõeldud imiteerimaks New Yorki Empire State Buildingut. Aastal 1967 esines pesueht nõukanimega ehitises isegi Rolling Stones, kontsert oli üks esimesi rokiesinemisi Raudse Eesriide taga.

Väljast näeb välja ikka eriline monstrum, eriti kui need uued pilvelõhkujad seal taga on:

Pałac Kultury I Nauki:

Teate, et kardan kõrgust, eks? Mis arvate, kas sinna otsa läksin? Loomulikult. Varssavis on muide väga tugev tuul ja ma kahtlustan, et päris mitmed pidasid mind suht naljakaks seal mööda seinu hiilides ja siiski vaatest pilte teha üritades.

Päris uhked vaatepildid minu meelest. Varssavis elab ikkagi poolteist korda rohkem inimesi kui terves Eestis kokku.

Esimesel korrusel oli seal Kultuuri ja Teaduse Palees mingi sagimine kah. Suhtlemisvaeguses nagu ma olen läksin siis kohe oma nina nende roosade siltide vahele pistma. "Excuse me, what is happening here?" -"Oh, here? This is all full of candy." Suur oli minu õnn saades teada, et see on seal magusalaat. 20 slotti ja kolmepäevapilet oligi taskus (ühe päeva oma nad ei müünudki :D).

Laadal oli kõike, mis vähegi magus võib olla alustades kommidest ja kookidest ja lõpetades elussuuruses šokolaadist Darth Vaderiga. Milline õhtu...

Ei tea, kas ainult mulle tundub või see reis lähebki ainult imelikumaks?

No comments: