Monday, August 27, 2018

Mida ma õppisin Ukraina reisilt

1. Nimekiri reisile kaasa võetavatest asjadest on vajalik ka siis, kui juba aastaid reisimisega tegelenud oled. Parem kodus rohkem planeerida ja hiljem lõdvestunult reisida kui kogeda seda, mis seekord reisi alguses kogetud sai.

2. Tsiteerides oma õde Saskiat: "Igale probleemile leidub lahendus."

3. Probleemide lahendamine võib kaasa tuua positiivseid üllatusi, mis oleks olemata jäänud, kui probleemi poleks olnud.

4. Aeg on tähtsam kui raha.

5. Kui just passi maha ei jäta ja rahakotti ära ei varastata, siis on Ukraina odav riik, kuhu reisida. Nagu mainitud, siis 6 euro eest saab nii hästi süüa, et vähe pole, lihtsama eine saab ilmselt ka 1-2 euroga. Luksushotelli eest küsitakse 60 eurot öö, lihtsamates saab ööbida paari kümpsi eest.

6. Ukraina ei ole absoluutselt mitte Euroopa Liit. Asjaajamine on aeglane, tehnoloogilised võimalused on piiratud ja kui politsei 30 km/h kiirust ületava Golf 1 kinni peab, siis on ainuke küsimus: "Kas takso?" ja juht saabki edasi kimada, ilma turvavöödeta meie tagapingil. Sellised ebameeldivad kogemused panevad ikka mõistma, kui väga ma meie kallist EU-d armastan.

7. Odessas on palju, mida avastada: ilus arhitektuur, ooperimaja koos kõikide kaunite kultuurisündmustega, muuseumid, rannad, odavad ja head restoranid, linnamelu. Tegelikult üldse ei kahetse, et seda nägime. Väga ilus linn!

8. Kes vene keelt ei mõika, sellele ma Ukrainat ei soovita. Vähemalt A-tasemel võiks osata rääkida, et midagigi aru saaks.

9. Ükskõik, kui tore kambas on, on üks-ühele aeg kallite inimestega äärmiselt vajalik ja nauditav.

10. Maailmas on inimesi, kelle motivatsioon ja eesmärgid ei ühti minu omadega. Ma meelega ei kirjuta "halbu inimesi", pigem lihtsalt erinevaid. Võtan seda rahakoti vargust kui annetust Odessale. Loodan, et Olja ja Anja ka vahel mingit raha annetavad.

11. Maailmas on häid inimesi. Näiteks nagu see daam, kes kaks nädalat pärast reisi mu dokumendid rannast leidis, mulle Facebooki kirjutas ja need Svitlanale toimetas. Ja näiteks nagu Svitlana, kes käis politseis tõendit küsimas ja siis selle tõendiga mulle need dokumendid ära saatis (sest Ukraina FedEx muidu ei lubanud). Jumal õnnistagu teid, hea rahvas!

12. Rasked olukorrad defineerivad inimese. Ikka, jälle ja taas.

13. Head hetked defineerivad reisi. Jah, käisime läbi põnevaid teid, aga kokkuvõttes oli ikka eriti mõnus aeg oma noorema õega. Loodan, et järgmine ühine reis tuleb varem kui jälle 12 aasta pärast.

14. Järjepidevus defineerib blogikirjutaja. Kuu aega hiljem kokkuvõtet kirjutada? Saara, aeg normaalseks hakata.

15. Olen jätkuvalt tänulik oma perele ja sõpradele, kes nii hoolivad ja head on. Ja lugejatele, kes kaasa elavad.

Suur soe suvi on läbi saanud ja mul on sellest kahju. Sügis meeldib küll ka, aga mul poleks midagi mitu aastat kestva suve vastu... :) Õnneks on olemas kliimavöötmed ja kusagil on alati suvi. Meie suvi Villega hakkab uuesti Novembris ja me ootame seda Täiega. Järjepidev blogija Saara aga kirjutab kindlasti kodumaa seiklustest ka enne novembrit. ;) Järgmiste lugudeni!

Lõpetuseks pilt meie oma Pirita rannast - suvel on Eestis ikka kõige parem, onju?

2 comments:

Kristi said...

Kõlab nagu tõeline elamusreis :P jään ootama järgmisi, loodetavasti täiesti ebakriminaalseid :D

Saara said...

Elamusreis - 100%! Ja just täna saime järgmiseks reisiks majutused broneeritud ja juba praegu on tunne, et apua, november, ootan sind täiega!! Kogemustenimekirja teen ja... Hehe, fun times!