Thursday, March 1, 2018

Laulasmaa spaa

Ma olen missioonil - vähemalt üks spaapostitus aastas. On ju Eesti ometigi spaariik ja pika talve jooksul on üks spaakülastus kohe eriliselt keha ning ka hinge kosutav. Ma olen nii tänulik, et meil need spaavõimalused on ja tahaksin külastada kohe kõiki Eesti spaasid (ja siis muidugi ka nendest kirjutada, eksole...). Ma ei oska öelda, kui mitut ma siiani külastanud olen, aga senini on kõige lemmikumaks Laulasmaa spaa.

Nagu nimigi ütleb, asub Laulasmaa spaa Laulasmaal, umbes 30 kilomeetri kaugusel Tallinnast. Oma kodust on meil sinna 40 minutit sõita, aga see aeg läheb imekiiresti, kui kallimaga tulevikuplaane arutada või siis tänulikkuseringi teha. Sellisel juhul jääb aega isegi väheseks.

Laulasmaa spaas on üks suur klaasseintega basseiniala ja eraldipaiknev saunaala + õues olev Soome saun koos "talisuplemisega". Viimane on siiski mõeldud ikkagi normaalsetele inimestele, mitte termosnahaga hulludele, kes jääaukudesse hüppavad. Talisuplusbasseinis on umbes paarkümmend kraadi sooja (aga no mina loomulikult ikkagi külmetan ja kogun julgust, et vette minna):

Kuigi oli kolmapäeva õhtu, jätkus rahvast igasse basseini ja saunaruumi. Lastel oli ujumistund ja paarikesed kudrutasid mullivannis. Perede jaoks pole Laulasmaa muidugi just kõige ideaalsem, sest neil on see mittesõbralik riietusruum, kus naised ja mehed eraldi on. Meil Villega pole vahet, saime end kiirelt spaamõnudeks valmis seatud.

Tahtsin teha "hot dogs or legs"-pilti, aga Ville jalad reedavad selgelt, kummaga on tegu:

Kui eelmistel kordadel oleme ikka suurde basseini ka läinud, siis nüüd jäi see ära, sest lastel oli ujumistreening nagu enne mainisin. Läksime hoopis ringikujulisse vooluga vette liuglema, pärast aga lebotasime mullivannis. Vist üks mu lemmiktegevusi külma talveilmaga.

Miks mulle siis Laulasmaa nii väga meeldib? Ei ole ju tegemist eriti suure kohaga ja pole neil ka mingeid erilisi atraktsioone. Põhjus seisneb selles, et Laulasmaal on alati nii puhas ja korras ja stiilne. See läbustamise energia puudub täielikult. No vaadake näiteks saunakompleksi koridori:

Teiseks on neil ikkagi midagi, mida suurel osal Eesti spaadest ei ole - jaapani vann. Jaapani vann on külmavareste paradiis. Seal ei soovitata tegelikult olla korraga üle 15 minuti ja ega kauem ei jaksakski, sest süda hakkab peksma, aga need 15 minutit on tõepoolest jumalikud. Täielik lõdvestus 42-kraadises vees. Ja kui ilus see vann veel välja näeb! Nagu luksushotellis:

Loomulikult on tore, et saab krimpsu läinud naha soolasaunas puhtaks koorida ning kinni tursunud nina aurusaunas lahti hingata. Käime Villega tavaliselt ikka mõlemates istumas nagu kaks vanainimest kunagi. Aga see on lihtsalt nii mõnus. Kes siis ei tahaks sellesse imelisse roosasse maailma siseneda?

Kes ikka "õiget eesti asja" tahab kogeda, siis sellele on sobilik Soome saun oma kõrge temperatuuriga. Neid on kompleksis lausa kaks, üks asub "õues" koos talibasseiniga ja teine jaapani vanni kõrval. Viimaseid ma järjest küll kunagi teha ei soovitaks... Lisaks leidub veel aroomisaun, mis välimuselt Soome saunale peaaegu identne on:

Meie oleme spaas tavaliselt 2-3 tundi, rohkem ei pea vajalikuks. Lastele muidugi meeldib aga kauem hullata ja nii võib vahel kõhtki tühjaks minna. Olgem ausad, ka ise ei ütleks saunatamise vahel snäkist või karastusjoogist ära. Eriti tore on see, et Laulasmaal saab maitsevett juua lausa tasuta. Muid snäkke saab baarist:

Külastuse lõpetasime veetes pool tunnikest valgusteraapia toas, kus kauni männimetsa ja liivaranna pildi taustal helendas igavest positiivsust toov lamp. Oeh, küll see oli mõnus. Midagi meelele ka. :) Kahju, et pilti unustasin teha. Olin selleks ajaks ilmselt endorfiinidest täitsa pilves. Õnneks on mul illustratsiooniks pilt rõõmsast Villest soojamüüri peal:

Kuna otsustasime Villega, et paremaid jahimaid siiski otsima ei lähe, siis pole meil muud teha, kui selle kliimaga leppida. Leppimisest üksi mulle tegelikult ikkagi ei piisa, ma tahan ka nautida. Seega tulebki leida tegevusi ja naudinguid, et valgusevaegus ning külm aeg üle elada. Spaapäev on selleks ideaalne. Soovitan kõigile! Laulasmaa kohta saate lähemalt uurida siit.

No comments: