Saturday, March 18, 2017

Toila Termid ehk Toila spaa

Kui ma kunagi Ida-Virumaast esimese postituse kirjutasin, siis mainisin, et tahan seda Ida-Võlumaad tutvustada tihedamini, kuna olen oma lapsepõlve suuresti seal veetnud. Paraku "aeg teeb omad korrektuurid," nagu mu ema ikka öelda tavatseb, ja kuigi mu lapsepõlv oli täis Jõhvit ja Ontikat ja Kohtla-Järvet, siis praegune elu kätkeb endas vaid Tallinnat ja mõnda Soome linna. (Kui kaugemad reisid välja arvata.) Nii ongi läinud, et viimase kahe aasta jooksul olen ma Ida-Virumaad külastanud vist ainult 4 või 5 korda.

Suutsin end ühel päris väsinud reedel siiski kokku võtta ja rongiga täitsa teise Eesti otsa sõita, et minna külla oma vanaemale ja õe perele. Veetsime toreda õhtu nostalgilises Jõhvis, toreda hommiku veel nostalgilisemal Ontikal ning siis seadsimegi sammud Toila spaa poole nagu me seda kutsume. Toila spaa ametlik nimi on tegelikult Toila Termid ja see on osa Toila Spa Hotellikompleksist. Oleme mu õe Saskiaga seal lausa korra ööbinud, millest mul küll pilte pole, aga mälupildis on klassikaline hotellituba ja klassikaline hommikusöök.

Spaasse läksime seekord kolmekesi: Saskia, mina ja Tim, Saskia poeg. Ilm oli sellel päeval eriti vihmane ja närts, aga kohe, kui me termide fuajeesse astusime, hakkas rõhutis vähenema. Roosad seinad ja rohelised palmid - nagu oleks Vana-Rooma aega tagasi sattunud. See on teadlik taotlus ehitajate poolt, kodulehel seisab nii: "Toila Termide sisekujunduses võib näha iidset Rooma stiili: nii seintel kui ka põrandal on plaadid ja laes roomatid, mis jätavad mulje justkui viibiksime ajas paar tuhat aastat tagasi."

Ma ei tea, kuidas nad selle kapiruumi-küsimuse seal Vanas Roomas lahendasid, aga ma olen kindel, et see tuba päris stiilipuhas ei ole. Ma olen selle üle väga õnnelik. Samas on Toila spaa oma kapiruumiga ikkagi veidi teistmoodi kui teised Eesti spaad, mida külastanud olen. Nimelt, naistel ja meestel on ühine kapiruum. Riideid vahetatakse riietuskabiinides (üleval pildil halli värvi putka). Kui keegi mu arvamust peaks küsima sellise lahenduse kohta, siis... Mul on täiesti ükskõik :D Peaasi, et sooja vette ligunema saaks minna.

Ja seda saab.

Termide suurim "saal" on täidetud massaažibasseiniga, kust ei puudu ka laste põhiatraktsioon - veekeeris. Suurtest akendest saab vaadata seda rõvedat kehva suusailma ja tahta mitte kunagi oma jalakesi enam teisele poole klaasi tõsta. Kuna meie külastasime spaad laupäeva hommikul, siis võib eeldada, et rahvast oli rohkem, kui tavaliselt. Meid see muidugi ei muserdanud, meil oli kolmekesi igatepidi tore.

Ma vist olen enne ka maininud, et mulle vesi üldse ei meeldi, mulle ei meeldi märjaks saada ja külm ei meeldi ammugi. Seega spaade puhul ongi mu põhilisteks huviobjektideks saunad. Toila spaas on 5 erinevat sauna: aroomi-, soola-, auru-, infrapuna- ja klassikaline leilisaun. Olen nendes kõikides käinud, seekord infrapunasauna ei jõudnud, mis sest, et see näeb ikka päris äge välja:

Minu lemmiksaun Toilas on siiski esimesel korrusel asuv Soome saun, see meie klassikaline leilisaun. Nimelt, seal on aknad ja mõnus lebolavats. Esimese asjana läksimegi kohe sinna lavatsi peale pikutama. Olime seal nagu kolm hülgepoissi päikese käes. Päikest ei olnud.

Selle sama sauna pärast läheks ma Toila spaasse ikka tagasi ja tagasi. Oeh... Aurusauna proovisin ka pärast mitut ebaõnnestunud katset, sest tuleb välja, et aurusaun on kõikide korpulentsemate daamide lemmiksaun Ida-Virumaal. Vaatamata sellele, et mu KMI on nende omast keskmiselt ilmselt ligi 10 pügalat allpool, mõistan ma neid siiski päris hästi. Soolasaun meeldib mulle samuti, saab alati oma nahakese pehmeks nagu beebi pepu. Nendest saunasest mul pilte ei ole, sest GoPro jäi kaasa võtmata.

Panen hoopis pildi ühest nunnust kujukesest mullivannide juures:

Minu meelest peegeldab see kujuke nii hästi Eesti kultuurilist mitmekesisust ja see tekitab minus ehk soojemagi tunde kui Termid ise.

Alati on spaades ka neid inimesi, kes hoogsalt trenni teevad. Nüüd, kus ma olen ujuma õppinud, ei vaatagi ma neid enam nii imeliku pilguga. Tegelikult ongi saunade vahele mõnus korraks kehale jahutust saada. Toila spaa bassein on selleks sobivalt suur, ruumi jätkub kõigile. Õpetasin seal Timile päris pikalt konnastiilis ujumist, vene daamid vaatasid ja naeratasid heldimusest :D

Kaua te muidu keskmiselt spaas olete? Minu kogemuse põhjal on kolm tundi see maksimaalne aeg, mil olla jõuab, pärast seda tahaks ikkagi oma veresooned kokku tõmmata ja välja jahedust otsima minna. Inimeseloom on ikka tobe... Õnneks saab kordamööda sooja-külma ka Termide katusel, sest sinna on püsti pandud väike palksaun, kuhu pääseb vaid meie kliimast läbi jalutades.

Ma arvan, et valisime Saskia ja Timiga väga õige aja Toila spaa külastamiseks. Kuigi oleme enne ka korduvalt käinud, siis vihmastel päevadel on üks hea 3 tundi sooja lausa õnnistuseks. Nüüd kodus mõtlen, et oleks ikka see talv rohkem spaades käima pidanud. Me ei käinud Villega mitte ühtegi korda, va "päevaspaa," kus basseine ei ole. Talv ei ole muidugi veel läbi (:D), aga kui see aasta ei saa, siis järgmine aasta kindlasti. Nüüd aga lähen oma järgmisi reise planeerima. On juhtunud imeline asi ja praeguse seisuga on meil olemas lennupiletid juba kolme (!) järgmise reisi jaoks, mille kõikide toimumisaastaks on märgitud 2017.

Tervisi kõigile ja kaunist nädalavaehtust!

(Sama kaunist, kui minu eelmine)

Unknown said...

Oi, mul tuli ka saunaisu peale!

kristi said...

Mõnus :) sellised riietusruumid on lastega head, sest väikelapse puhul saab nt üks vanem ennast pesta ja teine last, siis teine annab esimesele riietatud lapse ja läheb ise pesema. Kooliealistega see hea, et kui vanem läheb erisoolise lapsega, siis saavad nad koos ikkagi riietuda, mitte ei pea vanem muretsema, kas laps leiab kapi ja oskab dušši tööle panna jne.

Unknown said...

Siis peaks Kalle või Liivi juures saunaõhtu tegema :) Või Vainupeal!

Sa avasid mu silmad praegu, Kristi :D ma ei oleks ise selle peale tulnudki. See on ikka väga suur pluss!

Saskia said...

Tore, et Sa ikka külla tulid. Ja IDa-Virus on ikka mitmeid häid spaasid. Järgmine kord seaks sihid Narva-Jõesuusse - seal avati väga lahe uus spaa "Noorus" ;)

Unknown said...

Aitäh vastu võtmast, Saskia :) Noorus sobiks meile väga hästi! Paneme kirja :)