Friday, January 13, 2017

Tallink Silja Europa

Ma tegin eile midagi metsikut - sõitsin Helsingist Tallinnasse kruiisilaevaga. Jep, ma sõin oma üle-eelmises postituses väljaöeldud sõnu. Vaadake, aga asi oli nimelt nii, et mul oli võimalus minna 18.30 laevale ja jõuda 22.00 Tallinnasse või siis oodata neli tundi Helsingis 22.30 laeva, mis mind kella poole üheks kohale oleks toonud. Mina aga tahtsin ikka võimalikult kiiresti koju jõuda nagu korralikule Lindatütrele kohane.

Minu imehea plaan oleks kusjuures peaaegu vett vedama läinud. Esiteks, minu buss haigla eest läks 15.20. Paraku juhtus aga tööpäeva viimasel tunnil eriti palju uusi patsiente tulema, juhendajal oli vaja muud paberitööd teha ja nii ma siis lugesin oma epikriise lindile kiiremini kui kunagi varem. Jõudsin bussijaama, et külmas hilinevat bussi oodata. Eile oli Soomes ka päris käre torm, teed tuiskasid ja autod liikusid nagu teod. Buss jäi Helsingi bussijaama 23 minutit hiljaks ehk jõudis 17.58. Kes Tallinkiga sõitnud on, see teab, et check-in lõppeb kell 18.10 ja kes maas, see maas. Trammiga minna enam ei jõudnud. Palusin jumalat/ingleid/kosmost/kõrgemat mina ja keda kõike veel, et kiiresti takso leida. Kusagilt suvakalt tänavanurgalt selle siis ka leidsin. Palusin veelkord neid samu tegelasi (no ikka üldse ei tahtnud veel neljaks tunniks Soome jääda) ja sain oma check-ini tehtud umbes täpselt 10 sekundit enne väravate sulgemist. Astusin sellise peale:

See pilt on puslekastilt nagu näha võite :D Tegemist on siis Silja Europaga, mis nagu ikka, kuulub Tallinkile. Guugeldasin siin laeva nime ja Wikist leidsin päris huvitavat informatsiooni, nimelt on Silja Europa üks suuremaid kruiisilaevu maailmas. No ei või olla :D Ma olen siin vaikselt unistanud Kariibi mere kruiisist ja näinud ennast mõnel suurel basseiniga laeval bridži mängimas, aga no kui Silja Europa juba üks suurimatest on, siis andke andeks - millise paadiga nad seal Kariibidel käivad?? Aga olles päris aus, siis tegelikult on Silja Europa ikka päris suur. Ma kohe ehmatasin, kui sisse läksin:

Mul tuli hetkeks isegi paanika peale, et kas ma kiirustades mitte valele laevale ei tulnud? See oli kuidagi liiga uhke, pärast olen Tallinnas alles hommikul nagu ühele korralikule kruiisilaevale kohane ja minu väike kassike jääb ju täitsa nälga. Läksin hirmuga infoputkasse ja küsisin, et mis laev see on? "Silja Europa" ei öelnud mulle alguses samuti midagi, sest ega ma ju laeva nime ei vaadanud bookingut tehes, teadsin ainult, et mingi uus laev. Aga jah, Silja Europa it was ja kõik oli korras. Huhhhhhh....

Esimene asi, mida lisaks suurusele märkasin, oli luksuslikkus. Kui oled harjunud nende kahetunnistega sõitma, kus rahvas juba aegade algusest peale joonud, laaberdanud ja lägastanud on, siis ei osanud isegi unes näha, et üks laev saab nii puhas ja ilus olla. Mul vajus lõug lahti.

Ma alguses ei julgenud väga liigutadagi, ei teadnud, millise uhke resto sealt valima peaksin. Valisin kõige tagasihoidlikuma koha välja, tellisin ühe fäänsu hot dogi ja hakkasin tööd tegema. Mu klassikaline laevasõit just nii välja näebki - teen tööd kuni nett ära kaob (mis juhtub Soome lahe keskel alati). Kuna aga see käru liigub ju aeglasemalt kui keskmine jalgratas, siis oli seda netivaba aega meeletult. Kõigepealt läksin tšekkasin baarid üle.

Siin sihuke klassikaline pubiõhkkond:

Siin aga veinibaar:

Vanainimesed tantsivad Besame Mucho taustal:

Ühesõnaga, kõik klassikalised baarid olid olemas. Ja oli ka karaoke. Ma siiamaani mõtlen, et mis paganama tuju mulle sisse puges, et ma nimelt otsustasin proovida just karaoket laulda :D :D Läksin sinna vaatama ja kõrvus kõlas sõbranna Anna öeldud lause: "Võta seda kui kogemust." Okei, ma never ever ei oleks seda teinud, kui ma seda lauset kusagil ajusopis kuulnud poleks. Aga nojah, seal ma siis olin. Valisin välja biitlite "Can't Buy Me Love" ja panin end järjekorda. Niisiis, kaine peaga, täiesti üksinda, otsustasin minna karaoket laulma. Mul on peaaegu tunne, et ma nägin seda unes. Kahjuks siiski mitte :D

Kuigi need purjus soomlased ei olnud just parimad lauljad, siis mina paistsin teistele ilmselt ikka päris totakas: laulu algus läks sassi, palusin DJ-l uuesti mängima panna, ta ei saanud, laulsin suvaliselt poole pealt edasi. Okei, whatever. Võtan seda kui kogemust :D Umbes samal ajal tuli minuga juttu rääkima ka mingi pool-brasiilia-pool-ameerika kutt. "Palun ei," mõtlesin omaette, aga üritasin siiski viisakaks jääda. Rääkisime veitsa karaokest, sihuke tavaline jutt, aga no siis muidugi hakkas ta pakkuma mulle jooki välja teha. Keeldusin kategooriliselt. Pärast neid jubedaid aeglaseid minuteid viisakas vestluses suutis ta siiski küsida, et kas ta võib mind Tallinna teinekord vaatama tulla. Jess! Õige küsimus. Vastasin: "Of course, you can come visit me and my boyfriend." -"It was nice meeting you." Pääsesin.

Õnneks keegi teine minuga rääkima ei tulnud selle aja jooksul. Käisin hoopis toas nimega "Kasiino" ja vaatasin, kuidas inimesed nende mänguautomaatidega mängivad. Aega oli ikka veel meeletult. Kui tavaliselt hakkan ma pool tundi enne maaleminekut valmis sättima, siis sel hetkel sain aru, et meil on veel 2 tundi sõita. Oh issand küll.

Vaatasin siis poodidesse:

Kiikasin lastetuppa:

Imetlesin kauneid magavaid jaapanlasi:

Nii see aeg seal veeres. Lõpuks jõudsime Tallinna. Oeh. Kusjuures unustasin vahepeal isegi selle koogi osta, mille olin plaaninud. Vahel läheb aeg ruttu ka :D

Laeva tavaline liiga kallis söök:

Igastahes, mis ma kokkuvõtteks võin öelda? Äge kogemus oli! Kui kellegagi koos minna, siis miks mitte, aga üksi on see kolm ja pool tundi lihtsalt liiga pikk aeg. Laeva ma kiidan, ilus ja puhas ja uhke. Muide, viimasel korrusel on isegi saun ja ilusalong koos juuksuriga.

Aga nüüd tuleb lausa 3 nädalat ilma Põhjamere laevadeta! Juhhuu!

2 comments:

Miina said...

Saan su blogi lugedes alati valju häälega naerda 😁 ootan juba põnevusega järgmiseid postitusi!

Saara said...

Aitäh, Miinakene! Nagu mu kursaõde Maarja ütles, siis iga naerdud minut pikendab eluiga 1 aasta võrra :D soovin siis palju aastaid!