Sunday, February 28, 2016

Elevandid!

Malaisiasse tagasi tulles tundsime kohe, et siin on ikka veidi raskem olla. Kambodžas oli küll kuumem, aga siin on õhuniiskus laes. Me oleme muidugi umbes 600 km ekvaatorile lähemal, kui Siem Reap. Eks siis higistame edasi, mis muud.

Hommikusöögibuffeest sai võetud puuvilju ja saiakesi, oh üllatust. Värsketest puuviljadest hakkan kindlasti Eestis puudust tundma. Samuti ka akna taga tuule käes õõtsuvatest palmipuudest.

Eile oli väga eriline päev kahe asjaolu tõttu. Esiteks, me saime kokku mu klassivenna Toomasega, kellel ma Singapuris ka eelmisel aastal külas käisin. Toomast nägin viimati pool aastat tagasi Eestis ja nüüd oli nii tore, et ta Kuala Lumpurisse tuli ja taas koos aega sai veeta. Me läksime kolmekesi väikesele väljasõidule, mis toob mind päeva teise erilise punkti juurde: elevandid. Eks ma Tallinna Loomaaias ja mujalgi olen küll elevante näinud, aga ma ei ole kunagi neid nii lähedalt saanud uurida.

Elephant Sanctuarys ehk Elevandivarjupaigas (ei oska paremini tõlkida...) on elevandipäästmise tuumikgrupi tegutsemispaik. Nende põhitöö on transportida vantsud neile ohtlikest piirkondadest neile ohututesse piirkondadesse, tihti on relokatsiooni põhjuseks ka oht inimestele või nende elupaikadele. Meie külastatud varjupaigas oli murdosa nendest elevantidest, keda nad olid päästnud. See murdosa oli treenitud turistidele näitamiseks, mis mõneti jättis veidi tehisliku mulje, aga samas ma mõistan, et tänu sellele suudavad nad oma tegevuseks raha korjata. Seega üritasime nautida.

Väike show koolilastele ja veidi suurematele lastele (nagu meie:)

Pärast etteastet said turistid elevantidele papaiasid anda, see oli nii vinge!!

Elevandid on nii armsad, nende lont on nagu käsi ja jalad on pehmed töntsud. Hall värv on kah mu lemmik. Ja siis olid seal veel need beebikesed...

Ville pakub beebile suhkrurooga:

Etteaste järgselt näidati rahvale, kuidas elevandid vees käivad, seda oli nii tore vaadata. "Ashes and Snow" tuleb taas meelde:

Pileti ostnud turistid said beebidega koos vees olla, nende selga sügada ja neile vett pritsida:

Kuigi turistide kaitseks olid elevandid näitamise ajaks aedikutesse pandud, siis muidu pidid nad saama suuremal alal ringi liikuda. Ja kindlasti tegutseb kogu grupp ülla eesmärgi nimel, sest India elevandid (nagu Aafrika omadki) on väljasuremisohus ja nende turvaline elupaik on võti nende püsimajäämisele. Soovime neile palju jaksu ja edu nende tegemistesse!

Taksosõit tagasi läbi ilusate džunglimägede:

Millal me seda pilti küll uuesti näeme?

Edasi veetsime aega selles segases, aga mõnusalt soojas linnas. Toomas pani ette, et läheksime hot poti sööma. Arvestades sellega, et ma olen eriti suur pirtsutaja, ei olnud ma esialgu eriti vaimustatud. Pean aga ütlema, et ma olen väga tänulik, et me seda siiski tegime, sest toit oli hea ja selle omatehtud supi söömine on lihtsalt ise nii tore tegevus. Toomas näitas, kuidas kogu süsteem töötab. See oli tõeline kultuuriline kogemus, nii eriline. Tehke keegi Eestisse ka selline, palun:

Pärast kahetunnist hiigelsöömaaega veetsime veidi aega kaubanduskeskuses, kuni vihm lõppes. Kaubamajad on siin ikka eriti uhked. Jätkuvalt.

Baaritänaval istusime ühte kohta maha, võtsime paar jooki ja rääkisime juttu. Toomasel on nii huvitavad lood, mida rääkida. See, kuidas Eesti kaugelt paistab ja Aasia lähedalt, kuidas inimesed ja arusaamad varieeruvad seinast seina. Maailm on nii suur ja nii väike samal ajal.

Nii tore oli Toomast näha. Ma loodan, et näeme varsti jälle :)

!!!

Anonymous said...

Tartus pakutakse hot pot'i küll aga meie hiinlannast sõbrants ütles, et see on täiesti valesti tehtud ja originaaliga pole suurt pistmist.
Telekas oli just Reisile minuga Linnar Priimägiga. Sinu jutud on palju huvitavamad ;)
Miina

Unknown said...

oi kui lõpmata nunnud elevandibeebid! Ja ka minul oli hea meel Toomasega taas kohtuda, nagu oleks vana sõbraga kokku saanud! Tunnen teda ju juba Su Singapuri reisist. Pärast järjekordselt möödunud nädalavahetust igatseme teid väga..Karpa tahtis mind täna lilli kastma saata jälle, kuna lilled ilmselgelt veel juua ei vajanud, siis vist oli see märk aja aeglasest kulgemisest teie reisi kontekstis.

Oi, Miinakene, aitäh! :) Südame teeb kohe soojaks. Aga sinna hot poti me võiks minna, mis sa arvad? Läheks vaataks ja katsetaks?

Ja aitäh, Kaidikene! Jõudsime just koju, eks need basiilikud veitsa lössis ole, aga kõik on elus nagu meiegi! :D Kohe, kui selle ajaasja korda saame, oleme kohal nagu 5 kopikat ja teeme ühe eriti ägeda Kataanimatši! Juba ootan! :)

Unknown said...

Nii vahva, et te linnulennul või kiireminigi tagasi jõudsite! Tere tulemast! Ma nägin täna päikselõõsas ka, et basiilikud kõrbevad ja oleks pidanud nad tegelikult kohe köögisaarele tõstma. pärast seda, kui ma olin päeval kaks korda teie maja juures patrullinud, tuli õhtu ja Karpa käis korra jooksmas ja nägi akendes valgust. küll tal vedas!